کد خبر: 31100
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 مهر 1396 - 10:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

خوانش «عجایب نامه های متون کهن فارسی» در ارسباران

منبع : لیزنا
 «عجایب نامه های متون کهن فارسی» چهارشنبه 26مهر ساعت 17در فرهنگسرای ارسباران بازخوانی می شود .
خوانش «عجایب نامه های متون کهن فارسی» در ارسباران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، مصطفی علیزاده در این نشست به خوانش عجایب نامه های متون کهن فارسی می پردازد .

در میان متون كهن فارسی، گاه دسته ای از متن ها كه اغلب با عنوان كلی "عجایب نامه" شناخته می شوند، مورد توجه پژوهشگران زبان و ادب فارسی قرار گرفته اند، اما چندان درباره معیارهایی كه موجب می شود بتوان آنها را تحت این عنوان كلی بررسی كرد، سخنی گفته نشده است . از سوی دیگر، این متون اغلب از نظر محتوا، خرافه آمیز، عامیانه و فاقد ارزش علمی به شمار می روند و تاکنون نوشتار هایی با هدف بررسی دقیق و جزء به جزء مهمترین متون عجایب نامه ای تالیف شده است با این هدف که  مشتركات و وجوه تشابه عجایب نامه را مطرح  و از ارزیابی های شتابزده آنها پیشگیری  و از دیدگاهی جدید به آنها نگریسته  و جایگاه متفاوتی به آنها بخشیده شود .

تاکنون 32 نشست از سلسله نشست های «هفت شهر قلم» با هدف نقد و بررسی ادبیات داستانی معاصر ایران با حضور نویسندگان معاصر در این فرهنگ سرا برگزار شده است .

 

علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: