کد خبر: 31907
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 آذر 1396 - 21:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ارائه راهکارهایی برای کمک به توسعه کتابخوانی در معلولان در ارومیه

منبع : لیزنا
مسئول کتابخانه مرکزی ارومیه و معاونت توان‌بخشی اداره کل بهزیستی باهدف افزایش خدمات کتابخانه‌ای ویژه گروه‌های خاص، به گفت‌وگو نشستند.
ارائه راهکارهایی برای کمک به توسعه کتابخوانی در معلولان در ارومیه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، نرگس فرح‌بخش، رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه در این نشست گفت: این جلسه باهدف گسترش خدمات کتابخانه‌ای به معلولین، کمک به توسعه کتابخوانی در گروه‌های خاص و اطلاع‌رسانی به این دسته از مخاطبان، اهداف مشترک کتابخانه مرکزی و معاونت توان‌بخشی اداره کل بهزیستی را موردبررسی قرار می‌دهد.

فرح‌بخش افزود: کتابخانه مرکزی همواره به نیازهای اطلاعاتی گروه‌های خاص توجه دارد و با آگاهی بر رسالت خود در پی رشد و گسترش توانایی و دانش همه افراد جامعه است.

در ادامه ایرج عبدالله‌پور، معاون توان‌بخشی بهزیستی ارومیه با استقبال از همکاری با کتابخانه مرکزی، پیشنهاد کرد با برگزاری جلسه‌ای با مدیران مراکز مرتبط با بهزیستی در محل کتابخانه، فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌ها در این زمینه تشریح شود.

رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه گفت: ارائه اطلاعات فردی و پستی روشندلان و ناشنوایان سراسر استان به کتابخانه توسط بهزیستی، هماهنگی با خانه‌های سالمندان برای برگزاری نشست کتاب‌خوان، ارائه اطلاعات مراکز معلولین جسمی، حرکتی و کم‌توان ذهنی برای بررسی امکان ارائه خدمات کتابخانه‌ای در این مراکز، معرفی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه گروه‌های خاص به کتابخانه، نصب پوستر کتابخانه در مراکز بهزیستی استان و صدور مجوز و ابلاغ به مهدهای کودک برای بازدید از بخش کودک کتابخانه مرکزی ارومیه از فعالیت‌های قابل اجرا در این زمینه است.

گفتنی است کتابخانه مرکزی ارومیه با امکاناتی مانند تجهیزات بخش روشندلان، ساده‌سازی منابع برای ناشنوایان، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات مطالعات فرهنگی و آموزش سبک زندگی برای گروه‌های خاص، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در مدارس ویژه، همکاری با خانه‌های سالمندان، امانت کتاب در مدارس ویژه و ... به ارائه خدمات به گروه‌های خاص می‌پردازد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: