کد خبر: 32057
تاریخ انتشار: شنبه, 18 آذر 1396 - 09:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دانش‌آموزان شیرازی، کتاب هدیه گرفتند

منبع : لیزنا
با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، ویژه‌برنامه «تبسم کتاب» با اهدای کتاب به دانش‌آموزان شیرازی برگزار شد.
دانش‌آموزان شیرازی، کتاب هدیه گرفتند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، ویژه‌برنامه «تبسم کتاب» و اهدای بیش از ۶۰۰ جلد کتاب به دانش‌آموزان با حضور محمدرضا ابراهیمی، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس؛ مهدی تقوی فرد، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و جمعی از مسئولان اداره کل آموزش‌وپرورش شیراز و دانش‌آموزان دبستان‌های حاج عبدالرحیم بزرگی و راحبی شیراز برگزار شد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در ابتدای این مراسم با حضور در جمع دانش‌آموزان و معلمان دبستان دخترانه حاج عبدالرحیم بزرگی با تأکید بر اینکه «مهم‌ترین اختراع بشر کتاب و  بهترین جای دنیا برای کودکان، مدرسه و کتابخانه است»، گفت: شما دانش‌آموزان عزیز باید ضمن مطالعه کتاب‌های متنوع، دوستان و آشنایان تان را نیز به کتابخوانی تشویق کنید؛ باید سفیران کتاب و کتابخوانی در خانواده و جمع دوستان خود باشید و به کسانی که دوست شان دارید کتاب هدیه دهید.

محمدرضا ابراهیمی افزود: خواندن کتاب‌های درسی لازم است، اما کافی نیست و در جهان امروز کسی قدرتمند و پیروز است که دانش بیشتری داشته باشد. خواندن، مهم‌ترین راه کسب دانش است؛ بنابراین باید علاوه بر خواندن کتاب‌های درسی، مطالعه کتاب‌های غیردرسی را نیز در برنامه روزانه خود در نظر بگیریم.

او با دعوت از دانش‌آموزان برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شیراز گفت: ۳۶ کتابخانه عمومی در شهر شیراز وجود دارد که همه آنها به نیز بخش کودک مجهز است و می‌توان  با عضویت در کتابخانه‌های عمومی از همه این خدمات استفاده کرد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه بااشاره به نقش بنیادین معلمان در راهنمایی دانش‌آموزان و شکوفایی استعدادهای آنان، گفت: آموزگاران باید با استفاده از شیوه‌های خلاقانه، موجب انس دانش‌آموزان با کتاب و مطالعه شوند و آنان را برای انجام پژوهش‌های کتابخانه‌ای و مطالعات غیردرسی ترغیب کنند.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: