کد خبر: 32655
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 دی 1396 - 09:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تجهیز ۱۰ کتابخانه عمومی در جزیره قشم

منبع : لیزنا
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قشم از تجهیز ۱۰ کتابخانه در سطح جزیره قشم با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.
تجهیز ۱۰ کتابخانه عمومی در جزیره قشم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امینه دریانورد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قشم با اعلام این خبر، درباره نگاه ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به توسعه مباحث حوزه کتابخانه ها، گفت: کمک به تأمین تجهیزات مورد نیاز این اماکن فرهنگی و تلاش برای افزایش سرانه مطالعه در میان مردم جزیره قشم، براساس نیازسنجی در این منطقه و با اعتبارات سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

دریانورد درباره تجهیزات اعطا شده به کتابخانه‌های عمومی این منطقه عنوان کرد: ۲۴۰ صندلی، ۴۰ میز مطالعه دو نفره و ۴۰ میز مطالعه چهارنفره، تعداد ۱۰ میز سرچ کامپیوتر، ۷ قفسه مربوط به مجلات، ۳ میز ویژه مجلات، ۱۲ قفسه یکطرفه، ۶ قفسه دو طرفه، ۸ صندلی اداری، ۳ میز اداری، ۴ فایل کشویی، ۶ قفسه شیب دار و ۳ ویترین، بخشی از تجهیزات خریداری شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برای تجهیز ۱۰ کتابخانه این منطقه بوده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قشم ادامه داد: همچنین ۳۲ صندلی ویژه کودک به همراه ۸ میز، ۸ قفسه کودک، ۴ قفسه نشریات ویژه کودک نیز از دیگر تجهیزات ارائه شده در بخش کودک و نوجوان این کتابخانه‌های عمومی بوده که ارزش تجهیزات ارائه شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به ۱۰ کتابخانه عمومی شهر قشم، درگهان و ۸ روستای این جزیره، بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

دریانورد همچنین درباره سایر کمک‌های اعطا شده به کتابخانه‌های عمومی منطقه آزاد قشم گفت: در ادامه حمایت‌ها از تجهیز کتابخانه‌های عمومی این منطقه، ۳۵۰ عنوان کتاب در حوزه های تاریخی، فلسفه، هنر، ادبیات، دین و کودک و نوجوان نیز به ارزش بیش از یک میلیارد ریال از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم به کتابخانه های عمومی شهر قشم، درگهان و روستاهای دوربنی، گورزین، دولاب، سلخ، دیرستان، طبل، گوران، خالدین و توریان و هرمز اختصاص یافت.

وی افزود: با حمایت و نگاه ویژه دبیرکل محترم نهاد کتابخانه های عمومی کشور، شهرستان قشم از ۵ کتابخانه‌عمومی در سال ٩٢ امروز دارای ۸ کتابخانه عمومی زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور شده است که از امکاناتی چون سهمیه کتاب، نشریات، تجهیزات و جذب نیروی متخصص نیز برخوردارند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قشم درخصوص نیاز مطالعاتی مردم در جزایر هرمز، هنگام و لارک و ارائه کتاب های مورد نیاز در این جزایر گفت: کتابخانه عمومی جزیره هرمز تحت پوشش کتابخانه های عمومی شهرستان قشم است و علیرغم نبود کتابخانه عمومی در جزایر هنگام و لارک، بیشتر کتاب های مورد نیاز مردم این جزایر از طریق اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قشم تامین می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: