کد خبر: 33073
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 بهمن 1396 - 11:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بانوان کارمند ادارات تفت استان یزد کتاب‌های برگزیده خود را معرفی کردند

منبع : لیزنا
 جمعی از کارکنان ادارات شهرستان تفت در نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه بانوان کارمند این شهرستان، کتاب‌های خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتند.
بانوان کارمند ادارات تفت استان یزد کتاب‌های برگزیده خود را معرفی کردند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه بانوان کارمند شهرستان تفت با حضور محمود زارع، فرماندار تفت؛ رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد و جمعی از کتابداران و کارمندان برگزار شد.

محمود زارع، فرماندار تفت در ابتدای این نشست، ضمن تسلیت ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا (س)، شخصیت این بانوی بزرگ اسلام را بی‌بدیل دانست و گفت: یکی از القاب و صفات حضرت زهرا (س)، محدثه است که این امر نشان می‌دهد ایشان مانند سایر ائمه معصومین (ع) مورد خطاب ملائکه الهی بوده‌اند.

وی با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد کتابخانه در اقصی نقاط کشور و استان بوده است که از طریق این کتابخانه‌ها زمینه برای مطالعه کتاب برای همه مردم فراهم‌شده است.

زارع افزود: به همت دولت و عنایت خیران در دوره‌های مختلف، شهرستان تفت نیز مانند دیگر نقاط کشور به کتابخانه‌های عمومی مجهز شده است.

فرماندار تفت، دستاورد دیگر انقلاب اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی را علاقه مردم به مطالعه دانست و گفت: توجه مردم به کتاب و انس بیشتر آنان با مطالعه، ناشی از توجه انقلاب اسلامی به گسترش کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی در کنار سایر زیرساخت‌ها است.

رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد نیز در این نشست، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: نشست کتاب‌خوان کارکنان زن شهرستان تفت، نشستی مفید با معرفی کتاب‌هایی خوب بود که با بیان مناسب بانوان کارمند شهرستان، با مخاطبان به اشتراک گذاشته شد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای تداوم برگزاری چنین نشست‌هایی در شهرستان تفت، گفت: امیدوارم برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان باعث شود بیشتر مطالعه کنیم و کتاب‌های خوب را به دیگران معرفی کنیم.

در این نشست ۵ عنوان کتاب خواندنی توسط بانوان کارمند ادارات شهرستان تفت به حاضران معرفی شد که بدین شرح است؛

«تاریخ مستطاب آمریکا» نوشته محمدصادق کوشکی/ معرفی توسط: مریم حمیداوی (کارمند بسیج خواهران تفت)؛ «خاطرات بچه‌های انقلاب» نوشته محمود جوانبخت/ ارائه توسط: نعیمه بیدمشکی (کارمند کانون پرورش فکری تفت)؛ «آثار و نتایج انقلاب اسلامی ایران» اثر محمدباقر حشمت‌زاده/ ارائه توسط: ناهید حسین‌زاده (کارمند)؛ «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده/ ارائه توسط: منیرالسادات موسوی‌نژاد (کارمند شبکه بهداشت تفت) و «بچه‌های کوچه» اثر محمد میرکیانی نیز/ ارائه توسط: فاطمه بحرانی (مربی کانون پرورش فکری تفت).

 

اهداء لوح سپاس به ارائه‌کنندگان کتاب، بخش پایانی این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: