کد خبر: 34246
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 ارديبهشت 1397 - 09:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست تخصصی کتابخوان ویژه طلاب با موضوع مهدویت در لرستان

منبع : لیزنا
 نشست تخصصی کتابخوان ویژه طلاب با محوریت معرفی کتاب های توسط اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان در سالن جلسات سازمان آموزش و پژوهش استانداری لرستان برگزار شد.
برگزاری نشست تخصصی کتابخوان ویژه طلاب با موضوع مهدویت در لرستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان در این نشست که با حضور معاون و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان و جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه معصومیه و فاطمیه خواهران خرم آباد برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین رمضان تیموری در سخنانی به تشریح ویژگی منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) پرداخت و اظهار داشت: همگی ما باید با آگاهی، بصیرت و اصلاح امور، ویژگی یک منتظر واقعی را در خود ایجاد کنیم.

وی با اشاره به وضعیت دنیای امروزی و نظام سرمایه داری غرب عنوان کرد: بصیرت افزایی و دشمن شناسی باید در سر لوحه کار منتظران واقعی حضرت قائم(عج) قرار گیرد.

تیموری در بخش دیگری از سخنانش به معرفی کتاب های شاخص در باب مهدویت نوشته پرداخت و مطالب و مباحث آنها را مورد آسیب شناسی و نقد و بررسی قرار داد.

در ادامه این نشست سه نفر از اساتید و طلاب حوزه علمیه به ارائه و معرفی کتاب های منتخب خود برای دیگران پرداختند که خلاصه آن به شرح ذیل است:

کتاب "در انتظار ققنوس" نوشته سید ثامر هاشم العمیدی/ ارائه توسط پروین حبیبی مدرس حوزه و دانشگاه

این کتاب برای بررسی انتقادی و پاسخ علمی به کتاب احمد الکاتب با عنوان "تطور الفکر سیاسی الشیعی من الشوری الی ولایه الفقیه" که در آن نویسنده به منظور رد نظریه ولایت فقیه کوشیده تا مبانی اعتقادی شیعه را با چالش مواجه کند نوشته شده است.

در این کتاب که به چهار زبان زنده دنیا ترجمه شده است مسائل مختلف مربوط به مهدویت همچون شخصیت و نسب حضرت مهدی(عج)، سابقه انتظار، مدعیان مهدویت و مباحث نظیر آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کتاب "الامام مهدی(عج) عند اهل سنه"، نوشته فقیه ایمانی/ ارائه توسط حجت الاسلام حسین فلاحی اصل مدرس دانشگاه و معاون فرهنگی دانشگاه لرستان

این کتاب به بررسی مجموعه ای از منابع اهل سنت که به موضوع مهدویت اشاره کرده اند پرداخته است. "کتاب الامام المهدی(عج) " در سال ۱۴۰۲ هجری قمری و به زبان عربی نوشته است. انگیزه مولف در این کتاب اثبات مهدویت با بهره گیری از منابع و ماخذ مخالفین ذکر شده و نویسنده برای سندیت بیشتر، عین مطالب آنها را در کنار هم آورده است.

کتاب "ده انقلاب در یک انقلاب" نوشته حسن رحیم پور ازغدی/ ارائه توسط اعظم اسکینی مدرس دانشگاه

این کتاب مجموعه ای از متن سخنرانی های دکتر رحیم پور ازغدی است که نگاهی جامعه به حکومت جهانی امام مهدی(عج) و شاخص های انسانی جامعه مهدوی دارد. نویسنده در این کتاب به تشریح ویژگی های ممتاز حضرت مهدی(عج) پرداخته و مکتب مهدویت را قابل قیاس با هیچ مکتبی در دنیا نمی داند.

گفتنی است در پایان این نشست با تقدیم لوح تقدیر و هدیه ای از شرکت کنندگان تقدیر به عمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: