کد خبر: 34727
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 خرداد 1397 - 12:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سفر سی‌مرغ به باغ موزه هنر ایرانی

منبع : لیزنا
باغ‌موزه هنر ایرانی با کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه «سی‌مرغ: پرندگان در فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی» را برپایه نسخه‌های خطی و آثار تاریخی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برپا کرد.
سفر سی‌مرغ به باغ موزه هنر ایرانی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه «سی‌مرغ» برپایه پژوهشی درباره نقش پرندگان در فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی که در نسخه‌های خطی و آثار تاریخی نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران تصویر شده‌اند، نمایی دگرگونه از حضور پرندگان در آثار فرهنگی- تاریخی دوره‌های گذشته ارایه می‌دهد. این نمایشگاه، 63 تابلوی تصویر آن پرندگان را دربرمی‌گیرد که در نسخه‌های خطی و آثار تاریخی همچون لاکی، سکه، جلد، قاب‌آینه‌ها و قلمدان‌های گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک نقش بسته‌اند. این نمایشگاه، جایگاه مهم پرندگان در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را روایت می‌کند.

نمایشگاه سی‌مرغ با هدف گسترش بیش‌تر فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی، شناساندن گوشه‌ای از گنجینه نفایس کتابخانه و موزه ملی ملک، همچنین افزایش ذوق و سلیقه همگانی برپا شده است.

نمایشگاه «سی‌مرغ؛ پرندگان در فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی» از آغاز تا پایان خرداد 1397 در باغ‌موزه هنر ایرانی به نشانی «تهران، خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از چهارراه پارک‌وی، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، خیابان بوسنی و هرزگوین، سه‌راه دکتر حسابی» از دوستداران فرهنگ و هنر میزبانی می‌کند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است. ساختمان این گنجینه تاریخی در محوطه تاریخی باغ ملی تهران جای دارد. برپایه سفارش حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف این گنجینه، بیرون‌بردن آثار و اشیای آن از ساختمان ممنوع است، از این‌رو کتابخانه و موزه ملی ملک با هدف گسترش و تبلیغ آموزه‌های فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی، بسته‌هایی نمایشگاهی از تصویر آثار گوناگون خود فراهم آورده است که در همکاری‌های فرهنگی با نهادها و مراکز علمی، فرهنگی و آموزشی، برای نمایش در آن‌ها ارایه می‌دهد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: