کد خبر: 35267
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 تیر 1397 - 11:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مشارکت بالای بانوانِ شاعر در دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس

منبع : لیزنا
جواد محمدزمانی در اختتامیه دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس گفت: مشارکت بالای بانوانِ شاعر در این کنگره از نکات مثبت کنگره دوم بود.
مشارکت بالای بانوانِ شاعر در دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس

حجت الاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی، دبیر دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار لیزنا٬ از استقبال شاعران و به خصوص بانوان ابراز خرسندی کرد و گفت: کنگره دوم شعر دفاع مقدس با استقبال فراوان شاعران کشور مواجه شد.

وی افزود: قریب به ۷۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود و مشارکت بالای بانوانِ شاعر در این کنگره یکی از نکات مثبت کنگره دوم بود.

او ادامه داد: وفاداری شاعران به متن کتاب‌هایی که در فراخوان اعلام شد؛ -راز درخت کاج، گلستان یازدهم و دختر شینا- که قرار بود شعرها بر اساس کتاب‌ها و با الهام از آنها سروده شود، الحمدلله بسیار خوب و موفق بود.

زمانی گفت: از طرف دیگر در اختتامیه کنگره، شاعران و استادان فراوانی حضور داشتند و یکی از نقاط مثبت این همایش رونمایی از شعر جدید مقام معظم رهبری بود که برای اولین بار در این محفل منتشر شد.

دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با موضوع نقش بانوان در پاسداشت دفاع مقدس و با محوریت ۳ کتاب «دختر شینا»، «گلستان یازدهم» و «راز درخت کاج» برگزار شد که در مجموع ۷۰۰ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد و ۲۷۲ اثر شامل ۱۱۸ قطعه شعر در بخش کلاسیک، ۱۰۵ قطعه شعر در بخش سپید و قالب‌های نو، ۲۱ شعر در قالب ترانه و ۲۸ قطعه شعر کودک، به بخش نهایی داوری راه یافتند که آثار برگزیده در هر بخش معرفی و از صاحبان آن تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: