کد خبر: 35355
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 تیر 1397 - 16:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تشکیل کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری

منبع : لیزنا
کارشناس مسئول امور همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان خبر داد: بر اساس مصوبه ۶۹۲ شورای فرهنگ عمومی به زودی کارگروه توسعه و ترویج کتابخوانی در استان فعال می شود.
تشکیل کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با حضور کلیه اعضا برگزار شد پس از تشریح  مصوبه ۶۹۲ شورای فرهنگ عمومی کشور توسط مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و بر اساس نظر مساعد نماینده محترم ولی فقیه و تصویب شورای فرهنگ عمومی مقرر شد کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی تشکیل و به زودی در استان فعال شود.

در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با ارزیابی مطلوب از اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از مهمترین و چشمگیرترین فعالیت های فرهنگی این نهاد در سالهای اخیر بوده است.

جعفر مردانی، راه اندازی کارگروه توسعه و ترویج کتابخوانی در استان را اقدام شایسته ای در جهت رشد شاخص های فرهنگی در استان دانست و گفت: امید است با همکاری نهادها و تحت نظارت شورای فرهنگ عمومی استان بتوان شاهد تحقق اهداف متعالی این کارگروه باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه پس از تشریح مصوبه مذکور گفت: این کارگروه به عنوان زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی به ارائه راهکارهای افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان می پردازد.

 وی تصریح کرد: مصوبات این کارگروه فصل الخطاب دستگاه های اجرایی در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد بود و بی شک همکاری و تعامل دستگاه ها در این حوزه می تواند راهگشا باشد.

گفتنی است مصوبه ۶۹۲ در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶ در شورای فرهنگ عمومی کشور، به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رشد کمی و کیفی آن در سطح جامعه به تصویب رسید و به سه محور اصلی فرهنگ سازی؛ ایجاد، گسترش و تجهیز کتابخانه ها و اجرایی سازی، نظارت و پایش می پردازد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: