کد خبر: 35778
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 تیر 1397 - 21:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نخستین مجمع عمومی انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران

منبع : لیزنا
نخستین مجمع عمومی انتخاب هیئت مدیره انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران با حضور استادان، اعضا و علاقه مندان به شرکت در این انجمن در دو بخش برگزار شد.
برگزاری نخستین مجمع عمومی انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نخستین مجمع عمومی انتخاب هیئت مدیره انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران با حضور ۲۴۰ عضو پیوسته این انجمن علمی شامل استادان و متخصصان و حرفه‌مندان و علاقه مندان به شرکت در این انجمن در دو بخش ارائه گزارش هیئت موسس و انتخاب هیئت مدیره برگزار شد.

این مراسم با تشکیل هیئت رئیسه‌ای مشتمل بر موسسان آغاز شد: محمدتقی ایمان؛ استاد جامعه شناسی دانشگاه شیراز، محمد حسن زاده؛ استاد کتابداری (علم اطلاعات و دانش‌شناسی) دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، زهیر حیاتی؛ استاد کتابداری دانشگاه شیراز، وحید خاشعی؛ استادیار مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی، احمد شعبانی؛ استاد کتابداری دانشگاه اصفهان، فریده عصاره؛ استاد کتابداری دانشگاه شهید چمران اهواز، رحمت الله فتاحی؛ استاد کتابداری دانشگاه فردوسی مشهد، غلامرضا فدایی؛ استاد کتابداری دانشگاه تهران و علیرضا مختارپور؛ دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مجمع حضور داشتند.

غلامرضا فدایی در ابتدای این نشست طی سخنانی کوتاه گفت: کتابخانه عمومی نهاد بسیار مهمی است، به همین دلیل می بایست انجمن علمی جداگانه‌ای داشته باشد. چرا که مسائل زیادی در کتابخانه عمومی وجود دارد که ناظر به مسائل علمی است و این انجمن می‌تواند در هدایت مسائل علمی کشور موثر باشد.

وی افزود: اعضای انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران باید ۴ ویژگی معلم، منتقد، مدعی و مدافع را داشته باشند و کسانی که این ۴ ویژگی را دارند می توانند موثر و کارا باشند. کتابخانه عمومی پتانسیل فراوانی دارد و من توصیه می کنم کسانی که نامزد هیئت مدیره می‌شوند جوان، مومن، دارای پشتکار بوده و از متن کتابخانه عمومی برآمده باشند.

در بخش اول این نشست  اعضای هیات موسس صحبت کردند و بخش دوم به انتخابات اختصاص داشت.

در این مجمع انتخابات هیئت مدیره انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران برگزا شد که نتیجه این انتخابات به شرح زیر است:

دکتر محمدحسن زاده

دکتر محسن نوکاریزی

دکتر منصور رستمی کوهی

سیامک محبوب

دکتر احمد شعبانی

دکتر نادر نقشینه

عبدالله جعفری

اعضای علی البدل:

دکتر گلزاری

دکتر زارعی

بازرس:

محمدرضا شکاری

کتابدار
|
iran
|
1397/04/29 - 18:31
0
1
شکل گیری انجمن کتابخانه های عمومی می تواند به تقویت انجمن کتابداری و اطلاع رسانی کمک کند امیدوارم این دو نهاد مردم نهاد به ارتقای جایگاه علم اطلاعات و دانش شناسی کمک کنند
علی شادمان
|
United States
|
1397/04/29 - 00:52
0
0
این استادایی که اسم بردین سی سال بیشترهبا همیشه با هم شاد شادن. همیشه هم شاد باشن. راستی جناب آقای دکتر مهراد اسمشون نیست؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: