کد خبر: 35940
تاریخ انتشار: جمعه, 05 مرداد 1397 - 12:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی

منبع : لیزنا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی قم گفت: برگزاری جشنواره رضوی فرصت بسیار خوبی در معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) است.
دیدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، سید محمد رضا هاشمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم عنوان کرد: کتابخوانی یک امری ضروری در جامعه و حساس ترین مساله است و باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان مردم ترویج شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: توسعه فرهنگ مطالعه و تسهیل کتابخوانی در جامعه نیز یکی از رسالت های مهم دستگاه های اجرایی و مسئولان فرهنگی است که باید به آن توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: مطالعه دارای آثار مثبتی است که اگر مردم نسبت به آن گرایش پیدا کنند و مسئولان نیز اهتمام ویژه داشته باشند، بازخوردهای مثبت آن به جامعه و خانواده باز می گردد.

هاشمی ضمن قدردانی از تلاش کتابداران و متولیان در حوزه کتابخوانی در اداره کل کتاب خانه های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: اگر در امور فرهنگی موفق و خلاق باشیم و روندی یکنواخت را دنبال نکنیم به طور حتم معضلات اجتماعی و بحران های اقتصادی و خانوادگی برطرف می شود.

وی مطالعه را یکی از نیازهای اصلی جامعه دانست و افزود: با مطالعه و خواندن است که مردم یک جامعه به دانش و آگاهی، هم افزایی و تعامل بیشتر با یکدیگر می پردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با گرامیداشت دهه کرامت یادآور شد: برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت بسیار خوبی در معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) است.

وی تاکید کرد: در دهه کرامت می توان با بهره مندی از جشنواره ای مزین به نام عالم آل محمد به خوبی سیره و شخصیت حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را تبیین کرد تا جامعه با شناخت کافی، این انوار الهی را به عنوان الگو و سرمشق خود قرار دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی نیز، ضمن ارائه گزارشی کامل از روند فعالیت های متنوع فرهنگی و اجتماعی کتابخانه های عمومی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان و تولید کتب بریل و ارسال آن به سراسر کشور، از پروژه رو به اتمام کتابخانه شهدای نوبهار خبر داد و گفت: این اداره کل، کتابخانه هایی فعال ویژه بانوان دارد. این مراکز برنامه های متنوعی را اجرا می کنند که مورد استقبال بانوان نیز واقع شده است.

جباری سپس به هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و موفقیت آن در این سه سال اخیراشاره کرد و از توجه و اطلاع رسانی استانداری به این امر مهم و بزرگ و همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی قدردانی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: