کد خبر: 36031
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 مرداد 1397 - 09:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست آشنایی با گلشن راز در کتابخانه ثقلین کوزه‌کنان در تبریز

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی ثقلین کوزه کنان با برگزاری نشست شعرخوانی، پذیرای جمعی از کودکان شد.
برگزاری نشست آشنایی با گلشن راز در کتابخانه ثقلین کوزه‌کنان در تبریز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان تبریز، نشست شعرخوانی کتابخانه عمومی ثقلین (کوزه کنان) روز یکشنبه، مورخ 7 مردادماه با حضور جمعی از کودکان در کتابخانه ثقلین برگزار شد. در این نشست کتاب گلشن راز شیخ محمود شبستری به خط ابراهیم نژاد فرد با مقدمه امیر هوشنگ دانایی توسط کودکان جمع خوانی شد. مثنوی گلشن راز مهم‌ترین و مشهورترین اثر منظوم محمود شبستری است که در بردارنده اندیشه‌های عرفانی وی می‌باشد. با وجود حجم اندکش، این کتاب یکی از یادگارهای پرارزش و بلندنام ادبیات عرفانی کهن فارسی است، که در آن بیان مفاهیم صوفیانه با شور، شوق و روانی ویژه‌ای همراه گردیده است. مطابق شیوه معمول عطار و مولانا، در این‌جا نیز، از حکایات و تمثیلات برای بیان و عرضه مؤثّر معانی عرفانی و حکمی استفاده شده است.

همچنین مختصری از سرگذشت نامه شیخ محمود شبستری توسط مسئول کتابخانه برای کودکان حاضر بازگویی گردید. هدف از این نشست آشنایی با مفاخر بومی شهرستان شبستر و روانخوانی اشعار ترکی بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: