کد خبر: 36092
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 مرداد 1397 - 10:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند در هفته چهارم تیر ماه برنامه های فرهنگی با رنگ و بوی دهه کرامت اجرا کردند.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، کتابخانه های عمومی محمدعلی کریم پور، الغدیر، محمدتقی کریم پور، شهید مرتضی حاجی آبادی و شهدای باقریه بیرجند برنامه هایی از قبیل نشست شعرخوانی، مسابقه نقاشی، نمایشگاه کتاب، نشست کتاب خوان، معرفی کتاب و نشست حدیث خوانی برگزار کردند.

شعرخوانی و مسابقه نقاشی از کتاب «مهمان خراسان» در کتابخانه محمدعلی کریم پور

به مناسبت دهه کرامت کتاب «مهمان خراسان» از منابع هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، ویژه رده سنی کودک در کتابخانه محمدعلی کریم پور معرفی و شعرخوانی شد. پس از معرفی کتاب، کودکان حاضر، کتاب را ورق زدند و شعرهایی از آن را خواندند. سپس از آنان خواسته شد تا بر اساس انتخاب خود از شعرهای کتاب نقاشی بکشند.

نمایشگاه تخصصی کتاب «کرامت» ویژه جوانان و بزرگسالان در کتابخانه الغدیر

نمایشگاه کتابی با موضوع «کرامت» ویژه گروه سنی جوان و بزرگسال در کتابخانه عمومی الغدیر برگزار شد. این نمایشگاه با هدف معرفی سیره تربیتی هشتمین آفتاب امامت و ولایت، حضرت امام رضا(ع) و نیز حضرت معصومه(س) تا پایان دهه کرامت برپا خواهد بود.

مسابقه نقاشی رضوی در کتابخانه الغدیر

مسابقه نقاشی با موضوع داستانهایی از زندگی امام رضا(ع)، با حضور جمعی از کودکان در کتابخانه الغدیر برگزار شد. در ابتدا داستانی از کتاب «مژده گل» برای کودکان قصه گویی شد و سپس کودکان به خلق نقاشی پرداختند. در این برنامه بیش از 20 کودک دختر و پسر شرکت داشتند.

نمایشگاه تخصصی «کرامت» ویژه کودکان در کتابخانه الغدیر

نمایشگاه کتاب ویژه کودکان با موضوع تخصصی «کرامت» و با هدف معرفی و آشنایی کودکان با سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در کتابخانه الغدیر برگزار شد.

کارگاه نقاشی با موضوع حجاب در کتابخانه الغدیر

همزمان با هفته عفاف و حجاب، کارگاه نقاشی ویژه کودکان با موضوع مذکور و با هدف آشنایی این قشر با مناسبات روز و نیز رشد استعدادهای هنری و خلاقیت آنان در کتابخانه الغدیر برگزار شد. در این کارگاه، کودکان با کمک مربی خود نقاشی های زیبایی با موضوع عفاف و حجاب، خلق کردند که مورد استقبال آنان قرار گرفت و در پایان به نقاشی های برتر جوایزی اهدا شد.

سی و نهمین نشست کتاب خوان کتابخانه ای شهرستان بیرجند در کتابخانه محمدتقی کریم پور

در این نشست، ده کتاب به اشتراک گذاشته شد که عبارت است از: «وقتی غمگین می شوم» نوشته تریس مورونی/ ارائه توسط: سیدعلی حسینی، «ماه قشنگ می تابه شیمو می خواد بخوابه» نوشته مهری ماهوتی/ ارائه توسط: سید احسان حسینی، «شالاپ شلوپ شستشو، وقت حمومه شیمو» نوشته مهری ماهوتی/ ارائه توسط: امیرمهدی بنگر، «بپریم بالا، بپریم پایین» نوشته لزلی ریز/ ارائه توسط: امیرمحمد بنگر، «ایمنی در خانه» نوشته پتی میرز گراس/ ارائه توسط: علی اکبر امینی، «گوسفندی که می خواست بزرگ باشد، خیلی بزرگ» نوشته ژوزف تئوباید/ ارائه توسط: سلیمان عبدالهی، «فرانکلین نامرتب است» نوشته پالت بورژوا/ ارائه توسط: محمد عرفان نورزهی، «قطار دوچرخه ماشین با شیمو جون سوار شین» نوشته ناصر کشاورز/ ارائه توسط: غلامرضا امینی، «شیمو سوار پیاده یه اتفاق ساده» نوشته محمدکاظم مزینانی/ ارائه توسط: علیرضا حداد پور و «پتوی فرانکلین» نوشته پالت بورژوا/ ارائه توسط: امین غریب زاده.

نشست معرفی کتاب های «مسافر هشتم» و «مهمان خراسان» در کتابخانه شهید مرتضی حاجی آبادی

در راستای معرفی منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، کتاب های «مسافر هشتم» و «مهمان خراسان» با حضور تعدادی از اعضا در کتابخانه شهید مرتضی حاجی آبادی روستای حاجی آباد، معرفی و جمع خوانی شد.

در ابتدای این نشست، مسئول کتابخانه توضیحاتی درباره نحوه ثبت نام و شرکت در مسابقه کتابخوانی رضوی به اعضا ارائه داد، سپس دو کتاب «مسافر هشتم» و «مهمان خراسان» جمع خوانی شد.

در کتاب «مسافر هشتم» نویسنده زندگی امام رضا (ع) را در قالب داستان بیان کرده است. کتاب «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی شامل مجموعه ای از اشعار کوتاه با زبانی ساده و دلنشین برای کودکان است.

نشست حدیث خوانی با موضوع «حجاب» در کتابخانه شهدای باقریه

 به مناسبت هفته عفاف و حجاب، برنامه هایی در کتابخانه شهدای باقریه با هدف ترویج فرهنگ حجاب اسلامی-ایرانی و نهادینه کردن عفاف که ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد، برگزار شد. از جمله این برنامه ها معرفی مطالبی ارزنده از پیشینه حجاب، ابعاد و پیامدهای حجاب، حجاب در قرآن و همچنین احادیثی با موضوع حجاب و عفاف از پیامبر اکرم(ص) و ائمه علیهم السلام با کمک گیری از منابع مختلف کتابخانه از جمله «نهج الفصاحه»، «نهج البلاغه» اشاره کرد؛ به طوری که هر یک از شرکت کنندگان در این جلسه با مطالعه کتاب های انتخاب شده به معرفی و خوانش احادیث با موضوع حجاب و عفاف، احکام نگاه، پوشش زن و ... پرداختند. در پایان به بحث آزاد در خصوص «دلایل گرایش برخی نوجوانان و جوانان به مد و مدگرایی چیست؟» با اعضای شرکت کننده پرداخته شد و هر کدام نظرات خود را در این موضوع بیان کردند.

سی و ششمین نشست کتاب خوان کتابخانه ای شهرستان بیرجند در کتابخانه شهدای باقریه

در این نشست، کتابهای «امام رضا علیه السلام و زندگی» نوشته مهدی غلامعلی/ توسط: زهرا طالبی، «ماه هشتم» نوشته مهدی غلامعلی/ توسط: معصومه طالبی، «لذت دیدار ماه» نوشته مهدی خدّامیان آرانی/ توسط: مرضیه سادات موسوی، «مروارید عفاف» نوشته محمود اکبری/ توسط: فاطمه رستگارنیا، «گنجینه عفاف» نوشته مهدی نصیریان دهزیری/ توسط: فاطمه سیما حسنی و «زن و حجاب» نوشته محمدرضا ایروانی/ توسط: الهام فغانی، معرفی شد.

ایستگاه نقاشی حجاب و عفاف در کتابخانه شهدای باقریه

کتابخانه شهدای باقریه همزمان با هفته حجاب و عفاف، با برگزاری ایستگاه نقاشی، کودکان را به حفظ حجاب و رعایت عفت در رفتار و گفتار به وسیله نقاشی، تشویق و ترغیب کرد. در این مسابقه کودکان و نوجوانان مفاهیم اسلامی، حجاب و عفاف را به تصویر کشیدند و با موضوع حجاب و پوشش اسلامی و آثار حجاب آشنا شدند. هدف از برگزاری این مسابقه آموزش مفاهیم دینی و اسلامی از طریق نقاشی بود. در پایان، به‌ تمامی شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

برپایی نمایشگاه کتاب «حجاب پروانه ها» در کتابخانه شهدای باقریه

همزمان با هفته حجاب و عفاف، نمایشگاه کتابی با عنوان «حجاب ریحانه ها» در حوزه موضوعی حجاب و با هدف ترویج و اشاعه اعتقادات دینی و اسلامی برپا شد. در این نمایشگاه، 16 عنوان کتاب در معرض دید علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفت. «درّ و صدف»، «انقلاب ژاکت های دگمه دار»، «دختران به عفاف روی می آورند»، «مروارید»، «حریم ریحانه» و... بعضی از کتاب های ارائه شده در این نمایشگاه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: