کد خبر: 36137
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 11 مرداد 1397 - 12:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول در ایلام برگزار شد

منبع : لیزنا
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول با محوریت برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، توسعه زیرساختهای کتابخوانی و اجرای برنامه های کتاب محور برگزار شد.
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول در ایلام برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی چرداول به ریاست مراد یگانه، فرماندار این شهرستان با محوریت برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، توسعه زیرساخت های کتابخوانی و اجرای برنامه های کتاب محور، برگزار شد.

فرماندار چرداول در این جلسه اظهار داشت: در شهرستان چرداول ۷ باب کتابخانه فعال وجود دارد که ۳ باب از آنها در ۳ سال گذشته راه اندازی شده است. علاوه بر این یک باب کتابخانه در روستای چشمه ماهی بخش هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با 2 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در دست ساخت است. در هفته دولت نیز نهمین کتابخانه عمومی شهرستان در روستای وارگه آسمان آباد با اعتبار اولیه یک میلیارد و دویست میلیون ریال کلنگ زنی می شود. این وضعیت بیانگر این واقعیت است که دولت در این شهرستان توجه ویژه ای به کتابخانه های عمومی داشته و توجه به فرهنگ عمومی و رشد آگاهی های مردم از طریق توسعه زیرساخت های کتابخوانی در اولویت بوده است.

فرماندار چرداول با دعوت از مسئولین ادارات و سازمان ها برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، تصریح کرد: مسئولین ادارات و سازمان ها باید به مقوله ترویج و تبلیغ کتابخوانی در بین کارکنان خود توجه کنند.

مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در ادامه این جلسه بیان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور  اهمیت فراوانی برای توسعه کمی و کیفی کتابخانه ها بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته قائل است و ما در استان ایلام تلاش کرده ایم با ایجاد و تاسیس کتابخانه های نهادی در نقاط شهری و کتابخانه های روستایی در روستاهای با جمعیت بیش از یک هزار و 500 نفر، در مسیر توسعه کتابخوانی قدم برداریم.

وی همچنین با اشاره به سند چشم انداز ۱۴۰۴ کتابخانه ها گفت: بر اساس این سند، توسعه و رشد کتابخانه های عمومی مهم و راهبردی بوده و از نظر کمی با افتتاح و راه اندازی ۱۱ کتابخانه در استان در طول سه سال به این هدف نزدیک شده ایم. با افتتاح کتابخانه های در دست ساخت تا سال ۱۴۰۰ اهداف سند چشم انداز را محقق خواهیم کرد. همچنین با برنامه ریزی انجام شده در شهرستان چرداول تا سال ۱۴۰۰ تعداد کتابخانه های فعال به ۱۰ باب می رسد.

جلیلیان در ادامه افزود: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال برگزاری است و نسبت به سال گذشته با استقبال بیشتری مواجه شده است. برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نقش بسزایی در شناخت سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ص) دارد. با توجه به اینکه در روزهای پایانی برگزاری این جشنواره هستیم از مسئولین و آحاد مردم می خواهیم با مراجعه به کتابخانه های عمومی و مطالعه منابع ارزشمند این جشنواره معنوی- فرهنگی، به صورت فردی و یا خانوادگی در آن شرکت کنند و از برکات شناخت بیشتر این دو ستاره تابناک امامت و ولایت بهره مند شوند.

در این جلسه نورالله عباداللهی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول، گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان و برنامه های فرهنگی این مراکز در ایام تابستان ارائه کرد.

وی افزود: کتابخانه ها به عنوان پایگاه اوقات فراغت دائمی، خدمات متنوعی را به مراجعان ارائه می دهند و خوشبختانه با استقبال فراوانی به ویژه از سوی کودکان و نوجوان و جوانان روبه رو شده اند.

عباداللهی در ادامه گفت: تاکنون در شهرستان چرداول ۷۵۰ نفر در بخش مکتوب و ۲۳۰ نفر در بخش آنلاین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند و با توجه به استقبال خوب مردم مهلت شرکت علاقمندان در این جشنواره تا دهم مرداد ماه تمدید شده است. اختتامیه جشنواره در دهه اول شهریور ماه برگزار و طی این مراسم با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جوایزی نفیس از برگزیدگان تقدیر می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: