کد خبر: 36204
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مرداد 1397 - 09:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

چهار انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان سمنان ثبت شد

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از فعالیت چهار انجمن خیرین کتابخانه ‌ساز در این استان خبر داد.
چهار انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان سمنان ثبت شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و اعضای انجمن با هدف ارائه گزارشی از  فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

در این جلسه نورعلی غلامحسین نیا سماکوش اظهار داشت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب کمک های خیرین جهت پیشبرد این هدف متعالی  ایجاد شده است. در حال حاضر یک انجمن به صورت استانی و سه انجمن در شهرستان‌های مهدیشهر، سرخه و گرمسار مشغول فعالیت است.

وی تصریح کرد: در آینده ای نزدیک نیز انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان‌های شاهرود، میامی، دامغان و آرادان ثبت می شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که توسعه کتاب و کتابخوانی به یک عزم همگانی نیاز دارد خواستار کمک خیرین در این زمینه شد.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان سمنان نیز، با ارائه گزارشی از فعالیت این انجمن گفت: کمک خیرین در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مهم است.

حجت الاسلام جلیل طاهریان بیان کرد: در جامعه امروز همه مردم باید آگاه باشند. افزایش آگاهی و دانش موجب پیشرفت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود. امید است با اقدامات انجام شده در آینده ای نزدیک کتابخانه آیت الله محمد تقی نصیری که دارای منابع مناسبی به ویژه در زمینه دینی و مذهبی است، با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به یک کتابخانه مشارکتی تبدیل می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن کتابخانه‌ساز استان سمنان نیز، با تاکید بر اینکه  فعالیت انجمن خیرین کتابخانه ساز در جامعه بسیار مهم است، گفت: این انجمن کار سنگینی را برعهده دارد؛ چرا که به راحتی نمی توان از کنار توسعه کتاب و کتابخوانی گذشت.

علی اصغر جمعه ای خواستار تدوین برنامه ای مدون از سوی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شد و افزود: این انجمن باید در برگزاری برنامه‌های فرهنگی فعال باشد.

وی با اشاره به این مطلب که آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ مطالعه نقش بسزایی دارد، خواستار تقویت منابع کتابخانه‌های مدارس استان سمنان شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: