کد خبر: 36208
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مرداد 1397 - 09:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل فارس از کتابخانه های فیروزآباد ذر استان فارس

منبع : لیزنا
نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فیروزآباد در سال جاری با موضوع پیگیری خواسته ها و نیازهای کتابخانه های عمومی این شهرستان تشکیل شد.
دیدار مدیرکل فارس از کتابخانه های فیروزآباد ذر استان فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فیروزآباد با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس؛ سید کمال علوی، فرماندار فیروزآباد؛ سلیمان شریفی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان؛ سیداحمد ظهرابی، معاون شهردار شهر فیروزآباد و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد کتابخانه های عمومی این شهرستان، مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی فیروزآباد بررسی شد و مواردی همچون رفع مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان، پرداخت مطالبات کتابخانه های عمومی از سوی شهرداری، مشارکت شهرداری در توسعه ایستگاه های کتاب و مطالعه در بوستان های سطح شهر فیروزآباد، ایجاد کتابخانه های سیار در مناطق روستایی و عشایری و بازسازی و به سازی کتابخانه های شهر فیروزآباد در دستور کار قرار گرفت.

روح الله منوچهری در این دیدار با اشاره به اهمیت توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی، وضعیت شاخص های کتابخانه های عمومی شهرستان فیروزآباد را تبیین و نیازهای این کتابخانه ها را تشریح کرد.

وی خواستار توجه و همدلی مسئولان شهرستان در راستای توسعه کتابخانه های عمومی فیروزآباد به ویژه در مناطق روستایی و پرداخت مطالبات کتابخانه های عمومی از سوی شهرداری شد و عنوان کرد: همکاری شهرداری در پرداخت سهم کتابخانه ها در زمان مناسب می تواند بسیاری از مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی را مرتفع کند.

سید کمال علوی، فرماندار شهرستان نیز در زمینه اختصاص اعتبار به کتابخانه های عمومی قول مساعد داد و بر توسعه کتابخانه های سیار به منظور پاسخگویی به نیاز مخاطبان در مناطق روستایی و عشایری تأکید ویژه کرد.

گفتنی است مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در حاشیه این جلسه، از کتابخانه های عمومی «سروش» و «روزبه» شهر فیروزآباد و «اباعبدالله الحسین(ع)» روستای جایدشت، «گلستان» و «شهید جابر قربانی» شهر میمند و کتابخانه عمومی «شفق» شهر دوزه شهرستان جهرم بازدید کرد. همچنین منوچهری در جلسه ای با تمامی کتابداران شهرستان فیروزآباد  دیدار  و گفت و گو کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: