کد خبر: 36225
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مرداد 1397 - 11:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تشکیل چهل و یکمین جلسه نشست شورای فرهنگ عمومی استان البرز

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز، ضمن اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان استان، خواستار تشکیل کارگروه هایی ویژه از جمله کارگروه کتاب و کتابخوانی، برای تحقق اهداف سرفصل های اعلام شده در شورای فرهنگ عمومی کشور شد.
تشکیل چهل و یکمین جلسه نشست شورای فرهنگ عمومی استان البرز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، چهل و یکمین جلسه نشست شورای فرهنگ عمومی استان البرز با حضور اعضا در دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ناصر مقدم، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به طرح سرفصل‌ها و موضوعات ابلاغی شورای فرهنگ عمومی کشور پرداخت و بر اساس اولویت‌های طرح، مسائل در جلسه شورا موردبحث قرار گرفت.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از این نشست بیان داشت: در خصوص مباحث فرهنگی در ابتدا باید ضمن دریافت داده‌ها و شناسایی سرمایه‌های اولیه، کمبودها را ارزیابی کنیم و بعد برای آن برنامه‌ریزی و  طرح اجرایی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: حدود چهار سال قبل بنده در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی، داشتن طرح جامع فرهنگی و اطلس فرهنگی را به جهت گسترش همه‌جانبه استان از جهات مختلف مطرح کردم که وظایف هر دستگاه نیز مشخص شد.

امام‌جمعه کرج گفت: ما می‌توانیم به‌وسیله آمایش سرزمینی و تهیه اطلس فرهنگی از داشته‌های دقیق فرهنگی استان، آگاه شویم و طبق اطلاعات به‌دست‌آمده به‌صورت دقیق عمل کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه گفت: اطلس فرهنگی شامل اطلاعات دقیقی از تعداد مساجد، فرهنگسراها، دانشجویان دختر و پسر، معلولان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و امثال آن است و ‌اکنون ما به این وسیله، امام جماعتی که قابلیت خدمت بیشتری نسبت به شرایط محلات دارد را به منطقه اعزام می‌کنیم.

وی یکی از کارهای زیرساختی و اساسی در حوزه فرهنگ عمومی استان را تهیه اطلس فرهنگی خواند و گفت: تمامی بسترها برای تهیه اطلس فرهنگی آماده است و باید دوستان در دستگاه‌های مختلف، ملزم به ارائه داده‌های خود جهت تهیه این اطلس شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز در ادامه بیان داشت: استان البرز به دلیل وجود اقوام مختلف، استان مهاجرپذیری است، نرخ رشد جمعیت بالایی دارد و این اجرای طرح و برنامه‌ریزی را سخت می کند.

آیت‌الله حسینی همدانی، گسست اجتماعی را خطرناک دانست و گفت: امروزه انسجام ملی مورد طمع دشمن است و دشمن در نظر دارد که به‌صورت مخفیانه انسجام ملت از بین ببرد و رابطه بین حاکمیت و مردم را متزلزل کند. در این جهت ما باید سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم، خصوصاً در استان البرز که اقوام و فرهنگ‌های مختلفی زندگی می کنند.

وی در ادامه بر لزوم تقویت وحدت اجتماعی تأکید کرد و گفت: همان‌طور که فرهنگ و نهضت عاشورا توانسته مردم را از اقوام مختلف گرد هم جمع کند، ما نیز در استان می‌توانیم برنامه‌هایی چون ورزش و پیاده‌روی خانوادگی را در نظر بگیریم و این وحدت اجتماعی را تقویت کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در پایان خواستار اعلام گزارش کارهای صورت گرفته از طرف دستگاه‌های مربوطه در رابطه با موضوعات ابلاغی شورای فرهنگ عمومی کشور، به دبیرخانه این شورا شد.

احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز نیز ضمن اشاره به اهمیت برنامه ریزی کوتاه و بلندمدت برای کودکان و نوجوانان استان، برای دست یابی به اهداف سرفصل های ۱۵گانه اعلام شده، خواستار تشکیل کارگروه هایی ویژه شد. وی همچنین از آمادگی این اداره کل برای فعالیت جدی و موثر در کارگروه پیشنهادی کتاب و کتابخوانی خبر داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: