کد خبر: 36640
تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 شهریور 1397 - 10:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد

منبع : لیزنا
همزمان با فصل تابستان، کودکان و نوجوانان استان مرکزی در برنامه‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی شرکت کردند.
برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، همزمان با فصل تابستان، کودکان و نوجوانان استان مرکزی در برنامه‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی شرکت کردند.

جمع خوانی کتاب «تنور و داستان های دیگر» در کتابخانه علامه دلیجانی

با حضور اعضای فعال بخش کودک و در دو نوبت، کتاب «تنور و داستان های دیگر» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی در کتابخانه علامه عبدالهادی دلیجانی شهر دلیجان معرفی و جمع خوانی شد.

زینب سادات سیدی، مسئول کتابخانه علامه دلیجانی گفت: «تنور و داستان های دیگر» شامل مجموعه ای از داستان‌های کوتاه و جذاب است که نویسنده آنها را با زبانی ساده و صمیمی روایت کرده است.

سیدی افزود: این داستان ها، در توصیف خصوصیات کودکان و نوجوانان، بسیار با وسواس و توأم با جزئیات عمل کرده و از همین رو توانسته رفتارها، حرکات و در یک کلام شخصیت آن‌ها را با مهارتی منحصر به فرد توصیف کند.

قصه گویی برای خردسالان در کتابخانه شهدای مرزیجران اراک

با حضور کودکان روستا، برنامه قصه گویی در بخش کودک کتابخانه عمومی شهدای روستای مرزیجران شهرستان اراک برگزار شد.

عبداله صادق آبادی، مسئول کتابخانه شهدای مرزیجران گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با مربی بسیج مسجد امام حسین(ع) روستای مرزیجران، خردسالان عضو کتابخانه و اعضای بسیج در محل کتابخانه حضور یافتند و در برنامه قصه گویی شرکت کردند.

صادق آبادی افزود: در ابتدا قصه هایی از کتاب «قصه هایی برای خواب کودکان» خوانده شد و در ادامه خردسالان به قصه خوانی از کتاب های مودعلاقه خود اقدام کردند.

جمع خوانی کتاب «تنور و داستان‌های دیگر» در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور دختران نوجوان شهر ساوه، کتاب «تنور و داستان‌های دیگر» در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) معرفی و جمع خوانی شد.

طیبه رحیمی، کتابدار کتابخانه ولیعصر(عج) گفت: کتاب «تنور و داستان های دیگر» عنوان کتابی از داستان های کوتاهِ داستان سرای آشنای بچه های ایران، هوشنگ مرادی کرمانی است.

رحیمی افزود: این کتاب شامل ۱۶ داستان کوتاه با نام های «قارقار کلاغ»، «تنور»، «شیر»، «بوی پلو»، «حمام»، «جنگل»، «رضایت نامه»، «اسماعیل شجاع»، «نقاشی»، «چهچه بلبل»، «چکمه»، «عکسِ عروس»، «انجیر بهاری»، «سنگِ اول»، «سنگ های من» و «سنگ روی سنگ» است که در این برنامه اعضا به مطالعه بخش‌هایی از کتاب پرداختند.

نشست کتاب‌خوان «ازدواج و خانواده» در خمین برگزار شد

 به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع)، نشست کتاب‌خوان «ازدواج و خانواده» در کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر خمین برگزار شد.

در این نشست کتاب‌های «ازدواج و خانواده در کلام خدا» نوشته علی رضا عزیزی تهرانی، توسط ستایش تقی بیگی؛ «ازدواج چرا؟ آشنایی با مهمترین اصول خود شناسی و خود شکوفایی در ازدواج» نوشته محمد جعفر غفرانی، توسط ستایش زارعی؛ «انتخاب همسر» نوشته شیخ صفر جوانمرد، توسط پریا روستایی؛ «زندگی شیرین رهنمودها و داستان های آموزنده برای زوج های جوان» نوشته محمود اکبری، توسط فاطمه شمسی؛ «ازدواج چگونه؟» نوشته محمد جعفر غفرانی، توسط نرگس بیات معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

کلاس آموزش داستان نویسی در کتابخانه شهید زراستوند اراک

 با حضور جمعی از اعضای فعال، کلاس آموزش داستان نویسی در کتابخانه عمومی شهید زراستوند شهر اراک برگزار شد.

زهرا خادمی، مسئول کانون ادبی کتابخانه شهید زراستوند در این کلاس به تعریف داستان، فنون داستان نویسی، تاریخچه داستان و انواع آن برای شرکت کنندگان پرداخت.

جمع خوانی کتاب به مناسبت روز ازدواج در کتابخانه شهدای مرزیجران

 به مناسبت سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع)، برنامه جمع خوانی کتاب در کتابخانه شهدای روستای مرزیجران شهرستان اراک برگزار شد.

در این برنامه که با حضور اعضای بسیج مسجد امام حسین (ع) روستای مرزیجران برگزار شد، شرکت کنندگان کتاب‌های «خاطر نازک گل: نگاهی نو به زندگی و شخصیت حضرت زهرا(س)» و «امیر گل ها: نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام علی (ع)» را به صورت گروهی خواندند.

جمع خوانی کتاب «فاطمه فاطمه است» در کتابخانه شهید زراستوند اراک

 با حضور دختران نوجوان، کتاب «فاطمه فاطمه است» در کتابخانه عمومی شهید زراستوند شهر اراک جمع خوانی شد.

زهرا کربلایی حسنی، مسئول کتابخانه شهید زراستوند گفت: این کتاب یادگار مرحوم علی شریعتی بوده و «فاطمه فاطمه است» گویاترین عبارتی است که می‌توان برای توصیف یک زن فرا قهرمان بکار برد. در عین حال مبهم است؛ چراکه فاطمه بودن یک خاصیت منحصر به فرد است اما وقتی این خاصیت شناسانده شود روح تمام زنان ومادران، رنگی دیگر می‌گیرد.

بازدید نونهالان پیش دبستانی از کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

نونهالان پیش دبستانی ترنم دانش شهر ساوه به همراه مربیان خود از کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) بازدید کردند و با محیط کتابخانه و کتابهای رده سنی خود آشنا شدند.

در این بازدید برای کودکان قصه هایی کودکانه خوانده شد و در ادامه نونهالان به بازی پرتاب حلقه و ساخت لگو پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: