کد خبر: 36707
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 شهریور 1397 - 16:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختتامیه هشتمین جشنواره كتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری

منبع : لیزنا
برگزیدگان استانی هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه این جشنواره در شهرکرد معرفی و تجلیل شدند.
اختتامیه هشتمین جشنواره كتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهار محال و بختیاری، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی روز سه شنبه، ۶ شهریور ماه با حضور سید باقر میرعبدالهی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور، فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، جواد کارگران؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرزاد رحیمی؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت الاسلام والمسلمین ملک محمدی؛ رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان، شهرام مقدس؛ مدیرکل امور اجتماعی استاندار، مریم حبیبی؛ مشاور استاندار در امور ایثارگران، مجتبی بیگی؛ مسئول بسیج هنرمندان، سید غدیر مرتضوی؛ مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، جمعی از شهرداران، نمایندگان دستگاه‌های اجرائی استان و کتابداران برگزار شد.

در این مراسم مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به شبهه کاهش سرانه  مطالعه در کشور و دلایل آن اظهار داشت: برخی دلیل این موضوع را گران بودن قیمت کتاب می‌دانند در حالی که با وجود کتابخانه های عمومی متعدد در سراسر کشور، کتاب به راحتی در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

سید باقر میرعبدالهی ادامه داد: عده ای دیگر نیز عنوان می کنند چون قوم ایرانی به فرهنگ شفاهی متمایل است کمتر به کتابخوانی روی می آورد که این توجیه هم قابل قبول نیست، چرا که با وجود تأکیدات پیوسته در تعالیم دینی در مورد علم مکتوب، نمی توان این دلیل را موجه دانست.

وی با اشاره به تأکید دین مبین اسلام به امر مطالعه و الگوگیری از سیره مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تصریح کرد: تلاش کنیم فراتر از جشنواره ها به کتاب خواندن بپردازیم و کتاب را وارد فضای عمومی جامعه کنیم.

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم از شرکت ۲۵ هزار و ۸۷۳ نفر در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۰۶ نفر در بخش مکتوب و ۱۱ هزار و ۲۶۷  نفر در بخش آنلاین شرکت کردند.

فرهاد خلیل مقدم افزود: این تعداد شرکت کننده در مقایسه با سال گذشته از رشد۷/۸ درصدی برخوردار شده است.

وی تصریح کرد: نهاد کتابخانه های عمومی از دوره ششم این جشنواره متولی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی شده است و در این سال‌ها با کمک و همکاری دستگاه های فرهنگی استان در برگزاری هرچه مطلوب تر جشنواره تلاش شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم، ارتقای دانش و فرهنگ در جامعه را از ضروری ترین امور دانست و گفت: در همین راستا برای ارتقای فرهنگ استان از هیچ کمک و حمایتی دریغ نمی کنیم.

گفتنی است؛ در این جشنواره در بخش انفرادی ۱۱ نفر و در بخش خانوادگی ۴ خانواده برگزیده اعلام و تجلیل شدند.

همچنین از ۳۶ شرکت کننده با عنوان شایسته تقدیر و تعدادی از نهادها و دستگاه های فعال در امر برگزاری جشنواره تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: