کد خبر: 36710
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 شهریور 1397 - 16:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی هرمزگان تجلیل شدند

منبع : لیزنا
آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسئولین استانی و برگزیدگان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد.
برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی هرمزگان تجلیل شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، آیین تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور بهروز اکرمی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سکینه خاتون مهدیان پور؛ مشاور معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد ذاکری؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مسئولین استانی و برگزیدگان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد.

در این مراسم بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان بیان کرد: کتاب و معرفت رضوی،  در کنار هم قرار گرفتند و این جشنواره را پایه نهاده‌اند و باید قدر آن را بدانیم.

بهروز اکرمی با بیان اینکه سرمایه عظیم فرهنگی به نام بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در کشورمان قرار دارد، تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بهتر و مناسب‌تر از این سرمایه عظیم کشورمان بهره ببریم تا هم در عرصه مادی و هم معنوی بدرخشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار کرد: کتاب، ارزشی فرهنگی و ثروتی برای جامعه است، هرچه جامعه از این سرمایه بیشتر استفاده کند، سعادتمندی‌اش تضمین‌شده است.

وی ادامه داد: امیدوارم سال‌های آتی شاهد رشد بیشتری در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان هرمزگان باشیم.

باید معرفت افزایی در خانواده‌ها و فرهنگ رضوی در جامعه را ترویج دهیم

سکینه خاتون مهدیان پور، مشاور معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم گفت: نهاد کتابخانه‌ها عمومی، یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی مهم در کشور است و می‌تواند نقش مؤثری در جامعه داشته باشد. پیشینه این جشنواره به هشت سال قبل بازمی‌گردد. پنج دوره آن توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد و مقرر شد از دوره ششم نهاد کتابخانه‌ها متولی برگزاری آن شود. در ششمین دوره  جشنواره، ۲۳۸ هزار نفر شرکت کردند درحالی‌که در پنج دوره قبل آن جمعاً ده هزار نفر شرکت کرده بودند.

مهدیان پور با بیان اینکه در دوره هفتم، ۶۴۰ هزار نفر و امسال ۸۵۰ هزار نفر شرکت کردند، اضافه کرد: این موضوع نشان‌دهنده همت والای کتابداران است که باید از زحمات آنان تقدیر کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر توسعه کتاب‌خوانی، موظفیم معرفت افزایی در خانواده‌ها و فرهنگ رضوی را در جامعه ترویج دهیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی مهم در کشور است و می‌تواند نقش مؤثری در جامعه داشته باشد.

مشاور معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: کتابخانه‌ها را باید یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی در جامعه در نظر گرفت و باید تلاش خود را برای رسیدن به اهداف و چشم‌انداز ترسیم‌شده افزایش دهیم.

همچنین در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان اظهار داشت: امسال شرکت‌کنندگان جشنواره هشت هزار و ۳۰۷ نفر بودند، درحالی‌که سال گذشته سه هزار نفر بودند و این نشان‌دهنده رشد ۱۶۶ درصدی آمار شرکت‌کنندگان است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد ذاکری با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش مکتوب و الکترونیک برگزار شد، اضافه کرد: رتبه اول به بشاگرد با هزار و چهارصد شرکت‌کننده، رتبه دوم به میناب و رتبه سوم و چهارم به بندرعباس و حاجی‌آباد اختصاص دارد و شهرستان رودان در رده پنجم قرار دارد.

وی در ادامه بر لزوم برگزاری برنامه هایی با هدف ترویج سیره ائمه معصومین علیهم السلام تأکید کرد.

گفتنی است، در اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان هرمزگان در بخش برگزیدگان خانوادگی از «اکبر اکبرپور» عضو کتابخانه الزهرا حاجی آباد، «محمدعلی قادری» عضو کتابخانه فردوسی بندرعباس، «سکینه رستمی» عضو کتابخانه شهدای خلیج فارس ابوموسی و «ملیحه سلامی هرمزی»  عضو کتابخانه مطهری بندرعباس تجلیل شد. در بخش بزرگسالان نیز «راضیه زرنگاری» عضو کتابخانه ملاصدرا هرمز، «الهه آردین» عضو کتابخانه آل طاها بیکاه رودان، «فریبا کامران» عضو کتابخانه فرهیختگان ایسین بندرعباس لوح تقدیر این دوره از جشنواره را کسب کردند. در بخش کودک نیز از «امیرعلی درخشان» عضو کتابخانه وحدت بندرلنگه، «وصال دولتی» عضو کتابخانه علامه طباطبایی بندرعباس، «محمد شریفی» و «مبینا تقی زاده» اعضای کتابخانه شهدا بندملا رودان، «مهدیه فرهادی» عضو کتابخانه شهید بهشتی میناب و «رقیه معراجیان» عضو کتابخانه نبی اکرم شهرستان پارسیان، تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: