کد خبر: 36758
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 شهریور 1397 - 09:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی برگزیدگان استانی کرمانشاه در جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه
آیین اختتامیه «هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان کرمانشاه» و تقدیر از برگزیدگان استانی با حضور مدیران استانی روز یکشنبه ۱۱ شهریور برگزار شد.
معرفی برگزیدگان استانی کرمانشاه در جشنواره کتابخوانی رضوی

 به گزارش لیزنا، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان استانی «هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان کرمانشاه» با حضور سکینه خاتون مهدیان پور، مشاور معاونت توسعه کتابخانه‌های عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی، امنیتی استانداری، مهدی همتی مشاور استاندار در امور ایثارگران، معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، علیرضا گودرزی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، سعیده فهیم مدیر کل دفتر بانوان استانداری کرمانشاه و مدیران کل ادارات مشارکت‌کننده در جشنواره امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه برگزار شد.

سکینه خاتون مهدیان پور مشاور معاونت توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در ابتدای این مراسم با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از برنامه های بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی می‌شود و تاکنون هشت دوره این جشنواره برگزار شده است که در این بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به واسطه اینکه متولی و ترویج کننده کتاب و کتابخوانی است برگزاری سه دوره اخیر آن را به عهده گرفته است.

مهدیان پور در ادامه به افزایش استقبال از این جشنواره در سه دوره اخیر برگزاری آن اشاره کرد و افزود: در دوره اول برگزاری این جشنواره توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بیش از ۲۸۳ هزار نفر دراین جشنواره مشارکت داشته که در سال ۹۶ و در دومین دوره برگزاری آن توسط نهاد این تعداد به بیش از ۶۸۴ هزار نفر رسید و امسال در سومین دوره برگزاری این جشنواره بحمدالله شاهد حضور بیش از ۸۵۸ هزار نفر  شرکت‌کننده در سراسر کشور بودیم.

وی در ادامه گفت: استان کرمانشاه امسال بیش از ۲۰ هزار نفر شرکت‌کننده داشته که از این تعداد حدود سه هزار نفر کودک هستند که در بخش نقاشی و پویش مجازی شرکت کرده اند، ما این اتفاق را به فال نیک می گیرم که بچه های ما در استان کرمانشاه به کتاب و کتابخوانی علاقمند هستند.

مهدیان پور ترویج فرهنگ رضوی از طریق کتاب را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: علی رغم گسترش و تنوع رسانه‌های مکتوب و سمعی و بصری، کتاب همچنان توانسته جایگاه خود را حفظ کند و تلاش ما دراین جشنواره در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی، ترویج فرهنگ رضوی است.

محمدابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان کرمانشاه عنوان کرد: اگر جشنواره های فرهنگی مختلفی که در استان برگزار می‌شود در این تغییر رفتار موثر نباشند برپایی آنها کاری بیهوده ای است و باید همه اقدمات و برنامه های ما هدفمند باشد و باید بدانیم از کجا به کجا برسیم.

وی در ادامه گفت: با همین هدف ما در حوزه کتابخوانی تفاهم نامه ای را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا کرده ایم و حمایت از مولفان، برگزاری جشنواره ها و توجه به فرهنگ غنی کرمانشاه را از محورهای اصلی آن قرار دادیم.

الهی تبار در ادامه با اشاره به تنوع اقوام، مذاهب، جغرافیا، آب و هوا، زیبایی طبیعت و سوابق تاریخی و تمدنی استان کرمانشاه، اظهار داشت: اگر شهروندان و خانواده ها نقش خود را به درستی ایفا کنند، تصویر استان کرمانشاه به‌عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی بیشتر هویدا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه گفت: باید همگی تلاش کنیم تا در پیروی از رفتار و منش عملی بزرگان دین گام برداریم.

الهی تبار در پایان با اشاره به زلزله آبان ۹۶ گفت: آسیب های روحی، روانی و بهداشتی زلزله برخلاف خسارت های مادی آن در ابتدا به چشم نمی آمد اما همگی از بروز و ظهور آن در ماه های بعدی به ویژه اواخر بهار و تابستان ۹۷ نگران بودند با این حال با کمک مردم، سازمان های مردم نهاد و مسئولان اجرایی فصل گرمای امسال با کمترین مشکل سپری شد.

معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به شروع سومین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان از ابتدای تیرماه امسال، گفت: سومین جشنواره کتابخوانی رضوی استان در ۲ بخش مکتوب و آنلاین در تیر و مرداد امسال برگزار شد و ۲۰ هزار و ۵۷۷ نفر در آن شرکت کردند که حدود هفت هزار نفر بیش از جشنواره سال گذشته بود.

حسنی خوانسار با اشاره به افزایش استقبال جوانان و نوجوانان از این دوره جشنواره، گفت: سال گذشته حدود ۱۴ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که امسال این تعداد با رشد چشمگیری به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است.

حسنی خوانسار نفرات برگزیدگان این دوره جشنواره را ۱۵ نفر اعلام و تصریح کرد: امروز از یازده نفر در بخش انفرادی جشنواره و چهار خانواده کرمانشاهی در بخش خانوادگی به‌عنوان برگزیدگان استانی جشنواره و  همچنین از ۳۸ نفر به‌عنوان شایسته تقدیر در این مراسم تقدیر می‌شود.

وی در پایان با اشاره به رشد روزافزون کتاب و کتابخوانی در کشور گفت: باید بدانیم که مسیر توسعه و پیشرفت از طریق توسعه فرهنگی محقق می‌شود و کتاب و کتابخوانی یکی از ارکان اصلی فرهنگ است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به همکاری و مساعدت بیش از ۱۷ دستگاه اجرایی استان در برگزاری این جشنواره ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم با تداوم این همکاری‌ها بیش ‌از پیش شاهد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.

در ادامه مراسم اختتامیه برگزیدگان جشنواره رضوی استان کرمانشاه معرفی و تقدیر شدند.
در ابتدا از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برگزاری جشنواره تقدیر شد. سپس در بخش رسانه‌ها، فرزاد نویدی از خبرگزاری ایرنا، پرستو خداداد از خبرگزاری شبستان، آرزو حیدری از روزنامه نقدحال و زهره زندی از باشگاه خبرنگاران جوان تقدیر شدند.
در ادامه مجری برنامه به سراغ برگزیدگان بخش اینترنتی جشنواره رضوی رفت: علی مهدی پور و اسد مرادی از دالاهو، علی زرپیکر از گیلانغرب، الناز اسکندری از اسلام آباد غرب، رضا همتی نسب از کرمانشاه و حمید امین نیا از پاوه مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش مکتوب هم ریحانه قادری از هرسین، مائده اسماعیلی از گیلانغرب، امیررضا نصراللهی و هستی گلمرادی از کنگاور، بهار سراب سعیدی، علی حیدری و نجم السادات امامی از کرمانشاه، امیرحسین ویسی از دالاهو و فروزان علی پناه از اسلام آباد غرب برگزیده و تقدیر شدند.
در پایان مراسم هم ۳۸ شرکت‌کننده، شایسته تقدیر شناخته شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: