کد خبر: 38027
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 دی 1397 - 11:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتابدارن اردبیل با مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل
 هاشمی ذاکر، مشاور دبیرکل در جمع کتابداران استان اردبیل، با اشاره به تثبیت واحدهای نظارتی در نهاد گفت: ارتباط کارکنان کتابخانه های عمومی کشور با مسئولان عالی نهاد از طریق سامانه های نظارتی تسهیل شده است.
نشست کتابدارن اردبیل با مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی

به گزارش لیزنا، نشست صمیمی جمعی از کارکنان کتابخانه های عمومی استان با حضور روح الله هاشمی ذاکر، مشاور دبیرکل؛ عباس نعمتی، مدیرکل حراست نهاد؛ سعید برزگری، مدیر نظارت و ارزیابی نهاد و رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار شد.

در ابتدای این نشست هاشمی ذاکر، با اشاره به سبقه تاریخی و فرهنگی اردبیل، گفت: اردبیل از جایگاه ویژه تاریخی و مذهبی برخوردار است و مفاخر این استان در طول تاریخ ماندگار هستند.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند کتابخانه های عمومی در حوزه های فرهنگی، اظهار داشت: کتابخانه های عمومی در گستره وسیعی از اقصی نقاط میهن اسلامی پراکنده شده و این گستردگی موجب دسترسی قشر های مختلف به این گنجینه های عظیم علمی است.

هاشمی ذاکر به ارتقای منزلت کتابداران در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در این راستا اقدامات قابل توجهی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور انجام شده است و تلاش های مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جهت ارتقای بیش از پیش جایگاه کتابداران و کتابخانه های عمومی است.

مشاور دبیرکل با بیان اینکه از زمان حضور دبیرکل، واحد های نظارتی بیش از پیش در نهاد تثبیت شده است، افزود: هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان، تشکیلات نظارت و ارزیابی عملکرد، راه اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات از سازوکارهایی است که در جهت ارتباط بیش از پیش پرسنل با مقامات عالی نهاد و به منظور رسیدگی به مشکلات کتابداران و کتابخانه های عمومی طراحی شده است و انتظار می رود تمامی کارکنان مسائل و مشکلات خود را از طریق دستگاه های نظارتی نهاد پیگیری کنند.

هاشمی ذاکر در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه فرهنگی نهاد گفت: کارکنان این نهاد فرهنگی باید اخلاق محوری و حفظ حرمت سایر کارکنان و مراجعان را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و نسبت به ایجاد محیطی امن و در خور این نهاد فرهنگی کوشا باشند.

مشاور دبیرکل با تاکید بر لزوم حفظ اسرار همکاران خاطرنشان کرد: در اکثر سازمان ها اختلاف سلیقه در بخش های مختلف اداری وجود دارد که این اختلافات باید در چهار چوب اصولی خود مطرح و مرتفع شود و انعکاس یک شایعه نادرست در سازمان ممکن است فعالیت بخش های مختلف آن را  تحت الشعاع قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت بیش از 7 هزار و 440 نیروی انسانی در کتابخانه های عمومی کشور اشاره کرد و افزود: بیش از 70 درصد این کارکنان را بانوان تشکیل می دهند که تعدادی از آنان در مشاغل مدیریتی حضور دارند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: