کد خبر: 38056
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 دی 1397 - 13:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مراسم معارفه سرپرست کتابخانه های عمومی استان گلستان برگزار شد

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
مراسم تکریم رضا قوانلو و معارفه آخوند عبدالحی میرزاعلی با حضور روح الله هاشمی ذاکر؛ حسام قربانعلی، مدیرکل امور مجلس و استان ها و کارکنان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان برگزار شد.
مراسم معارفه سرپرست کتابخانه های عمومی استان گلستان برگزار شد

به گزارش لیزنا، مراسم تکریم رضا قوانلو و معارفه آخوند عبدالحی میرزاعلی در اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان برگزار شد.

 درابتدای این مراسم حسام قربانعلی مدیر کل امور مجلس و استانها با تقدیر از زحمات و تلاش های رضا قوانلو گفت: استان گلستان با ۱۴ شهرستان، حدود ۲ میلیون نفر جمعیت و حضور بیش از ۴۰ درصدی برادران اهل سنت موقعیت ویژه ای دارد. با توجه به این شرایط آمارها به ما می گوید که از حیث برگزاری برنامه های فرهنگی، همایش ها، شرکت کنندگان در سه دوره جشنواره رضوی، تأمین مشارکت های نقدی و غیرنقدی و ارتباط با خیرین این استان افزایش داشته است که نشان از تلاش ایشان بوده است.

وی افزود: آقای قوانلو از جمع کارکنان و بدنه نهاد است و در این سال ها مدیرانی که از بدنه نهاد وارد عرصه مدیریتی این مجموعه شدند، نقش موثری در رشد و تعالی فعالیت استان ها و شهرستان ها داشتند.

قربانعلی با تأکید بر اینکه آخوند میرزاعلی از مشاهیر و بزرگان استان است، تأکید کرد: سابقه و ارتباطات گسترده ایشان در استان گلستان مایه مباهات نهاد است و انتخاب ایشان به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های استان گلستان که از کارکنان نهاد هستند، نشان از دقت نظر دبیرکل محترم است. امیدوارم حضور ایشان مایه برکات فراوانی در استان باشد.

در ادامه مراسم رضا قوانلو مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی استان گلستان به گفت: اقدامات کمی وکیفی در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در دوران مدیریت دبیرکل محترم در کل کشور شکل گرفته است که گلستان هم طبیعتا بخشی از این فرایندها بوده است.

قوانلو درادامه افزود: موفقیت های گلستان درحوزه های گوناگون مرهون حرکت جمعی و تلاش گروهی در ستاد و کل استان بوده است.

آخوند عبدالحی میرزاعلی سرپرست جدید کتابخانه های گلستان نیز در این مراسم با تشکر از اعتماد دبیرکل و مدیران نهاد گفت: جامعه ای پویا است که مطالعه و سرانه مطالعه آن بیشتر باشد. اگر می خواهیم جامعه ای پویا و اسلامی داشته باشیم باید فرهنگ مطالعه را ترویج دهیم.

سرپرست جدید کتابخانه های گلستان افزود: بیش از ۴۰ از جمعیت استان گلستان اهل تسنن هستند و خدا را شاکریم که در همدلی، تفاهم، همکاری صمیمانه و اتحاد می تواند الگویی برای جهان اسلام باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بهترین عبادت خدمت به مردم است، گفت: حقیقتا استان گلستان با حضور بزرگانی چون آیت الله نورمفیدی گلستان است و خدارا شاکرم که در چنین فضایی فرصت خدمت برای اینجانب فراهم شده است

روح الله هاشمی ذاکر مشاور دبیرکل نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم با تأکید بر اینکه موفقیت های نهاد از جهات مختلف به خصوص در عرصه های فرهنگی حاصل عمل گذشتگان و تلاش صادقانه و خالصانه مدیران و کتابداران است، گفت: مدیریت گذراست. تنها عمل صالح ماندگاراست. امروز نهاد بیش از ۷۴۵۰ کارمند و ۳۵۰۰ کتابخانه درسطح کشور دارد. کتابخانه ها درسطح کشور دارای اعضای مختلف در رده های سنی از ۵ سال تا بالای ۹۰ سال هستند.

وی با تقدیر از از زحمات قوانلو گفت: انتخاب آخوندعبدالحی میرزاعلی انتخاب خانوادگی و داخلی نهاد است. ایشان هم از چهره ها و هم از مفاخر ملی است و برای ما مایه مباهات است و انتظارم از همکاران استان گلستان این است که فرصت حضور ایشان را در استان مغتنم بدانند.

در پایان مراسم با تقدیر از تلاش های رضا قوانلو حکم سرپرستی آخوند عبدالحی میرزاعلی توسط روح الله هاشمی ذاکر به وی تحویل شد

گفتنی است آخوند عبدالحی میرزاعلی امام جمعه آق قلا و مشاور استاندار درامور اهل سنت است که تا پیش از این در کتابخانه های استان گلستان اشتغال داشته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: