کد خبر: 38536
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 بهمن 1397 - 16:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تجلیل از علیرضا برازش در آیین چهل قلم در خراسان رضوی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
در آیین «چهل قلم» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در خراسان رضوی برگزار شد، از علیرضا برازش، پژوهشگر حوزه قرآن و حدیث تجلیل به‌عمل آمد.
تجلیل از علیرضا برازش در آیین چهل قلم در خراسان رضوی

به گزارش لیزنا، آیین تجلیل از علیرضا برازش، نویسنده و پژوهشگر حوزه قرآن و حدیث در خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه؛ محمد صادق براتی، مدیرکل امور اداری و مالی استانداری خراسان رضوی؛ فرشته سلجوقی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری؛ حجت السلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ سید عبدالله ارجاعی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ جواد آرین منش، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس هفتم و هشتم شورای اسلامی؛ سید جلال فیاضی، از پیشکسوتان حوزه رسانه استان، علی محمد برادران، مدیرعامل کتابخانه عمومی مشارکتی قلم، جمعی از خیران کتابخانه ساز و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، در ابتدای این آیین، با اشاره به شخصیت اندیشمند و قلم متعهد علیرضا برازش بیان کرد: این مراسم، مجلس تکریم اندیشه و قلم فردی است که سال ها برای دانایی، بینش، بصیرت و روشنگری در جامعه ما تلاش کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، با اشاره به نگاه ویژه خداوند به جلسه ای که برای تکریم عالمان و پژوهشگران حوزه قرآن و حدیث برگزار شده است، تصریح کرد: قلم و آثار مکتوب این شخصیت بزرگوار در این سال ها پشتیبان عملی جامعه ما بوده و قلم متعهد آقای برازش را باید بزرگان و اساتید حوزه علوم قرآن و حدیث برای جامعه اسلامی تشریح کنند.

وی ادامه داد: با ابتکار عمل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در چهلمین سال پیروزی انقلاب در سراسر کشور از صاحبان قلم متعهد و برجسته تجلیل می شود. در استان خراسان رضوی و در جوار حرم علی بن موسی الرضا(ع) نیز از خدمات متعهدانه و قلم قرآنی استاد برازش تجلیل می شود.

در ادامه این مراسم جواد آرین منش، نماینده اسبق مشهد و کلات در مجلس  هفتم و هشتم شورای اسلامی، ضمن بزرگداشت فرارسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نکوداشت و تجلیل از عالمان و پدید آورندگان آثار علمی و فرهنگی کاری شایسته و ارزشمند و گامی مهم در مسیر توسعه فرهنگی و اقدامی ارزنده در جهت ترغیب پژوهشگران و دانش پژوهان جوان خواهد بود.

وی ادامه داد: نکوداشت و تقدیر از خدمات فرهنگی، علمی و پژوهشی علیرضا برازش که مقام معظم رهبری لقب فاضل سخت کوش را به ایشان اعطا کردند، کاری شایسته و ارزشمند است.

آرین منش تاکید کرد: آنچه سبب می شود از آقای برازش به عنوان شخصیتی ممتاز یاد شود، ویژگی های شخصیتی ایشان همچون وارستگی، تعهد، ایمان همراه با اخلاص و عمل، ساده زیستی، حسن خلق و تواضع مثال زدنی است.

سید جلال فیاضی، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز با بیان این که اخلاق و مشی آقای برازش برای من آموزنده بوده است، گفت: هیچگاه عناوین بر رفتار، سلوک فردی و مهربانی و مهرورزی ایشان تاثیر نداشته است. صراحت و شجاعت به همراه مهربانی از جمله ویژگی های ممتاز ایشان است که برای من آموزنده بوده و این نوع نگاه مهربانانه ایشان انسان را مجذوب می کند.

وی اظهار کرد: امروز فضای سیاسی و اجتماعی جامعه ما بیش از همیشه به مهربانی نیاز دارد و دوست داشتن نیاز اصلی جامعه ما است که امیدوارم این موضوع را از سلوک ایشان بیاموزیم.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه نیز در ادامه این آیین با اشاره به شخصیت علیرضا برازش عنوان کرد: امروز از مردی انقلابی، ثابت قدم و یکرنگ سخن به میان آمده که در عرصه انقلاب فعالیت کرده و قلمش نیز در این عرصه به نفع مردم عزیز ایران اسلامی چرخیده است.

وی در ادامه «مردم»، «رهبری انقلاب و پیشوایی و امامت»، «تهذیب» و «تداوم» را چهار رکن اصلی این انقلاب برشمرد و اظهار کرد: وظیفه همه ما این است که عوامل موثر در رونق انقلاب را پایدار و مستمر نگاه داریم.

وی ضمن تمجید از خدمات ارزشمند علیرضا برازش، پژوهشگر ارزشی حوزه قرآن و حدیث اظهار کرد: از شما مردان و زنانی که دلسوزانه تلاش می کنید تا این خدمات ارزشمند در جامعه اسلامی اشاعه پیدا کند، سپاسگزارم و امیدوارم خداوند متعال ورود شما به این عرصه را مورد عنایت قرار دهد.

علیرضا برازش، پژوهشگر حوزه قرآن و حدیث نیز در این آیین اظهار داشت: اگر کاری در این سال ها انجام شده، بدون شک بذر آن را خداوند متعال در وجود بنده قرار داده است. حضرت زهرا(س) می فرمایند «اگر کسی نزد خداوند عبادت خالص بفرستد، خداوند بهترین مصلحت را برای او قرار می دهد

وی ادامه داد: خداوند متعال در پرونده اعمال هرگز به کثرت نمی نگرد بلکه کار و تلاش را از متقین می پذیرد. امیدوارم مجموعه تالیفات و آثار تولید شده من نیز در مسیر تقوای الهی قرار گرفته باشد.

برازش با بیان این که تالیفات خود را مدیون انقلاب هستم، گفت: بذر و ریشه اصلی فعالیت های من در آستانه انقلاب شکل گرفت و ایده و عقیده و انگیزه فعالیت مذهبی نیز به خاطر جوشش های انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: در مسیر انقلاب عده ای جان شان را بر کف گذاشتند و آرامشی را ایجاد کردند تا ما قلم به دست بگیریم و بنویسیم که بی شک قلم امروز را مدیون قطره قطره خون شهدا و کسانی که موجب تداوم انقلاب شدند، هستیم.

گفتنی است، علیرضا برازش متولد سال ۱۳۳۴ شمسی، در کارنامه کاری خود مسئولیت های مختلفی را عهده دار بوده است که می توان به مدیریت شبکه یک و دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیریت خانه کتاب، ریاست انتشارات امیر کبیر، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام، ریاست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اشاره کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: