کد خبر: 38570
تاریخ انتشار: شنبه, 13 بهمن 1397 - 10:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تجلیل از محمد جواد محبت شاعر برجسته کرمانشاهی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه
در آیین چهل قلم کرمانشاه، از «محمد جواد محبت» در سالن اجتماعات کتابخانه امیرکبیر با حضور مسئولین استانی، شاعران و شاگردان ایشان تجلیل شد.
تجلیل از محمد جواد محبت شاعر برجسته کرمانشاهی

به گزارش لیزنا، در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، آیین تجلیل از شاعر برجسته کرمانشاهی «محمد جواد محبت» در راستای طرح «چهل قلم» با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ سعیده فهیم، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه؛ فضل اله رنجبر، فرماندار کرمانشاه؛ حجت الاسلام والمسلمین رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ مهناز فتاحی،  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ رسول آزادی، مسئول حوزه هنری استان؛ مهدی عبدالمالکی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، جمعی از هنرمندان، شاعران، پیشکسوتان شعر و ادبیات، جمعی دیگر از مسئولین و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی امروز سه شنبه ۹ بهمن ماه در سالن اجتماعات کتابخانه امیرکبیر برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، گفت: ما امروز برای پاسداشت معلم، شاعر و قلم گرد هم آمدیم. سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است: «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه نویسند

وی در ادامه با اشاره به سخن رهبر انقلاب که بر تاثیرگذاری شعر به عنوان ابزاری کارا برای تبلیغ ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی سخن گفته‌ و تاکید داشته‌اند، گفت: رشد ادبیات انقلاب، خیلی بیشتر از رشد ادبیات معمولی ما است. شعر متعهد در ایران رشد پیدا کرد و انقلاب افق های جدیدی را به روی ما گشود.

در این آیین امین شیرزادی، شاعر برجسته کرمانشاهی در مورد محمدجواد محبت گفت: استاد محبت جدای از اینکه شاعر و معلمی برجسته بوده است، سمبل واقعی محبت در کشور است.

همچنین ابراهیم رحیمی زنگنه، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، محبت را شخصیتی شناخته شده دانست و گفت: محمد جواد محبت چهره ای ملی و افتخار کرمانشاه است.

رحیمی زنگنه در مورد اشعار محبت نیز گفت: او در هر سه قالب شعر کهن، شعر کلاسیک و غزل دارای برجستگی های خاصی است و در شعر نوجوان نیز صاحب سبک است به طوری که شعرهای او در کتب درسی نیز به چاپ رسیده است.

در پایان این مراسم محمدجواد محبت، شاعر برجسته کرمانشاهی گفت: تاب و تحمل این همه ستایش را ندارم، خودم را شایسته این موضوع نمی دانم و این منم که باید زبان به شکر و تشکر بابت این برنامه خوب باز کنم.

وی در ادامه گفت: این آیین های تجلیل نشان می دهد که مردم بی وفا نیستند و در واقع در درجه اول برای خاطرات خودشان احترام می گذارند و در درجه دوم شخص را گرامی می دارند.

محبت شاعر شعر خاطره انگیز «دو کاج» گفت: امیدواریم که تجلیل از بزرگان کماکان برقرار باشد و برای دیگر نویسندگان و شاعران برجسته تا زمانی که زنده هستند این چنین برنامه هایی گرفته شود

در پایان از محمد جواد محبت شاعر برجسته کرمانشاهی با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: