کد خبر: 38592
تاریخ انتشار: شنبه, 13 بهمن 1397 - 10:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

غلامرضاحیدری ابهری در آذربایجان غربی تجلیل شد

منبع : روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
غلامرضاحیدری ابهری، نویسنده برجسته حوزه کودک و نوجوان با اجرای طرح «چهل قلم» در آذربایجان‌غربی، تجلیل شد.
غلامرضاحیدری ابهری در آذربایجان غربی تجلیل شد

به گزارش لیزنا، آیین تجلیل از غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده حوزه کودک و نوجوان با حضور ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی فیروزنیا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز؛ کتابداران، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خبرنگاران و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تشکر از اهتمام اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان و کتابداران در برگزاری برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: کودکان، فیلسوف و مانند بزرگسالان دارای استعداد، ظرفیت و پتانسیل هستند، فقط باید زمان بگذرد و شکوفا شود مثل هسته‌ای که درختی بزرگ در دل آن وجود دارد.

وی افزود: کار در زمینه کودکان سخت‌تر از کار در زمینه بزرگسالان است.  با کودکان باید به زبان خودشان صحبت کنیم تا بتوانیم با آن ها مفاهمه و مکالمه برقرار کنیم.

خدایاری ضمن اشاره به آثار حجت الاسلام و المسلمین حیدری پیشنهاد کرد تا از طریق بیدار کردن حس عقلانی و با روشی غیرمستقیم، کودکان را با خدا آشنا کنیم.

غلامرضا حیدری ابهری در ادامه این مراسم اظهار داشت: نویسنده کودک باید کودک را جدی بگیرد و با آنها انس داشته باشد. بزرگ ترین راهنمای نوشتن برای کودکان، خود کودکان هستند. کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان» حاصل گفتگو با بچه‌ها در نمایشگاه قرآنی بود.

حیدری ابهری افزود: کتابخانه‌های عمومی دسترسی به کتاب را سهل کرده‌اند. در فضای کتاب قرار گرفتن بهتر از خرید کتاب است و کتابخانه انگیزه مطالعه را افزایش می‌دهد.

قصه‌گویی توسط آیدا مجیدآبادی، کتابدار بخش کم بینایان و نابینایان، رونمایی از کتاب «شیطونو خوشحال نکن»، جشن امضای کتاب و نشست کتاب‌خوان از آثار نویسنده بخش دیگری از این برنامه بود.

گفتنی است، غلامرضا حیدری ابهری، در سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد. «خداشناسی قرآنی کودکان»، «نان و نمک»، «پیامبر و قصه‌هایش»، «پول خدا بچه‌ها»، «خاطرات خدا» و ... برخی از آثار وی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: