کد خبر: 39486
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 02 فروردين 777 - 04:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حمایت دفتر نمایندگی آستان قدس در سمنان از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان
نماینده دفتر نمایندگی آستان قدس در سمنان از حمایت و مشارکت این مجموعه برای برگزاری باشکوه نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان خبر داد.
حمایت دفتر نمایندگی آستان قدس در سمنان از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا، محمد امین حقیقت، نماینده دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سمنان در نشستی با سعید دهقانلو، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی موجب گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج سیره زندگانی ائمه اطهار (ع) می‌شود، بیان داشت: گام برداشتن برای برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی کاری اعتقادی است.

وی از حمایت و مشارکت نمایندگی آستان قدس رضوی در سمنان برای برگزاری باشکوه نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان خبر داد.

حقیقت همچنین از فعالیت کانون‌های خادمیاران کتاب در بخش معاونت فرهنگی- اجتماعی آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: فراهم آوردن شرایط مناسب برای دسترسی آسان به منابع مطالعاتی در مناطق محروم و کم برخوردار، جذب منابع از طریق سنت حسنه وقف با هدف غنای مجموعه‌های سازمان در راستای حفاظت و حراست از میراث گذشتگان، شناسایی افراد علاقه‌مند به حوزه کتاب و کتاب خوانی جهت  اعزام به مراکز آموزشی مختلف، آسایشگاه‌ها، خانه سالمندان، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای ترویج کتابخوانی و قصه‌خوانی برای کودکان در قالب زنگ کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی و معرفی کتاب‌های مناسب و ارزشی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج سیره رضوی از مهم‌ترین اهداف کانون‌های خادمیاران کتاب است.

وی افزود: گروه‌های خادمیاران کتاب، کتابداران علاقه‌مند و توانمندی هستند که آشنا به کار در کتابخانه بوده و به انجام خدمات فنی و ارائه خدمات عمومی در کتابخانه‌ها تسلط دارند.

در ادامه سعید دهقانلو، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ۳۷ هزار و ۹۷۸ نفراز استان سمنان شرکت کردند. سال گذشته از بین تعداد شرکت‌کنندگان جشنواره رضوی در این استان پنج نفر برگزیده کشوری، ۱۷ نفر برگزیده استانی و ۵۲ نفر شایسته تقدیر شدند.

وی  آشنایی بیشتر مردم با سیره زندگی ائمه معصوم به‌ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی دانست و یادآوری کرد: این جشنواره در سه رده کودک، نوجوان و بزرگ‌سال برگزار می‌شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: