کد خبر: 39530
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 ارديبهشت 1398 - 11:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دعوت حجت الاسلام مظفر سالاری به حضور در پویش بهار مهربانی

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
حجت الاسلام مظفر سالاری، نویسنده، کودکان و نوجوانان را به شرکت در پویش بهار مهربانی دعوت کرد.
دعوت حجت الاسلام مظفر سالاری به حضور در پویش بهار مهربانی

به گزارش لیزنا ، پویش «بهار مهربانی» با هدف تسلّی دل غم‌دیدگان، کمک به کودکان آسیب دیده، کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق سیل‌زده، پرکردن اوقات فراغت، سرگرمی کودکان در میان هیاهوی آواربرداری و امداد رسانی، در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارسال بسته‌های کتاب و اسباب بازی برای آسیب‌دیدگان این مناطق، از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور راه اندازی شده است. حجت الاسلام مظفر سالاری، نویسنده، ضمن پیوستن به این پویش، طی یادداشتی مردم را به مشارکت در این اقدام فرهنگی دعوت کرد. متن این یادداشت به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

معتقدم اول باید از خودمان شروع کنیم. پیش از آن‌که دیگران را به «پویش بهار مهربانی» دعوت کنم، افتادم به جان قفسه کتاب‌هایم و کتاب‌های کودکانه‌ای را که سال‌ها یکی‌یکی دستچین و گلچین کرده بودم، بیرون کشیدم تا به کودکان و نوجوانان سیل‌زده هدیه کنم. به دخترم که کلاس هشتم است، گفتم: تو که دیگر به این همه اسباب‌بازی احتیاجی نداری. برای یادآوری دوره خوش کودکی، چندتایی را نگه دار و بقیه را بده ببرم تحویل کتابخانه بدهم تا برای بچه‌هایی ببرند که در سیل، خیلی از آنچه را داشته‌اند از دست داده‌اند.

بیچاره حرفی نزد و رفت به اتاقش تا ببیند از کدام‌ها می‌تواند دل بکند.

پس از این کار و شروع از خود، به همه شما عزیزانی که اهل کتاب، فرهنگ، هنر و ادبیات‌ هستید می‌گویم تا به حال از کتابخانه‌های عمومی کتاب می‌گرفتید، اکنون کتاب‌های کودکانه‌ای را که برایتان ضروری نیستند به کتابخانه‌ها ببرید و به کودکانی تقدیم کنید که در شرایطی شبیه شرایط جنگی به سر می‌برند و انگار خانه‌هایشان بمباران شده است.

این همه داستان و شعر می‌خوانیم برای چه! برای آن‌که انسان‌تر شویم و دیگران را بهتر درک کنیم و بی‌تفاوت از کنار گرفتاری‌های انسان‌ها عبور نکنیم. کتاب‌هایی را اهدا کنیم که امید و شادی را برای بچه‌های سیل‌زده به ارمغان آورد. دخترخانم‌ها و آقاپسرها نگذارند اسباب‌بازی‌هایشان گوشه کمد چرت بزنند و خمیازه بکشند. بگذارید بروند و دوستان تازه پیدا کنند. شاد کردن بچه‌ها به نظرم والاترین نعمت و فرصتی است که خدای مهربان در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تشکر می‌کنم که از ظرفیت‌های بی‌پایان فرهنگی خود برای نقش‌آفرینی در حرکت‌های اجتماعی و مردمی استفاده می‌کند.

مظفر سالاری

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: