کد خبر: 39767
تاریخ انتشار: شنبه, 11 خرداد 1398 - 09:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به منظور تشریح وضعیت کتابخانه‌های شهرستان:

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اشکذر با فرماندار جدید شهرستان دیدار کرد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی  اشکذر صبح پنج‌شنبه 9 خرداد با فرماندار جدید این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اشکذر با فرماندار جدید شهرستان دیدار کرد

به گزارش لیزنا، فرماندار اشکذر نیز در این دیدار کتابخانه‌ها را یکی از مراکز مهم فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه‌ها، مرکز ایجاد انگیزه برای جوانان در حال تحصیل، مکانی برای سپری کردن اوقات فراغت، مطالعه خارج از درس و بهره‌گیری آموزشی از منابع و کتاب‌های موجود هستند.

هادی هادی‌نسب، فضای مجازی و مشکلات اقتصادی را از دلایل کاهش استقبال از کتابخانه‌‌ها ذکر کرد و افزود: امروزه افراد با جستجو در اینترنت و فضای مجازی برای پرسش‌های خود پاسخی خواهند یافت اما در کشوری با سابقه غنی از فرهنگ و تمدن و دانشمندان و نخبگانی بسیار زیاد در عرصه‌های مختلف، استقبال از کتابخانه‌ها باید با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها افزایش یابد.

ولی‌الله حفیظی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیز در ابتدای این دیدار که در دفتر فرماندار برگزار شد، انتصاب هادی‌نسب را به عنوان فرماندار اشکذر تبریک گفت و برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.

وی همچنین به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان، تعداد اعضا و منابع این کتابخانه‌ها پرداخت و اظهار امیدواری کرد: در مدت فعالیت هادی‌نسب در فرمانداری، کتابخانه‌های اشکذر شاهد رشد و رونق هرچه بیشتر باشند.

حفیظی ادامه داد: دبیرخانه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی، اقدام به برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین کتابخوانی با محوریت 12 کتاب در خصوص زندگی و سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت جوادالائمه(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در سطح کشور کرده است.

وی افزود: این جشنواره در قالب سئوالات  چهارگزینه‌ای، نقاشی و پویش کتاب‌خوان مجازی برای رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در حال برگزاری است.

رئیس اداره کتابخانه‌هاب اشکذر تصریح کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت چشمگیر مردم سراسر کشور از ابتدای اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده و تا پایان خرداد ادامه دارد که علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان یزد و یا پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به آدرس razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: