کد خبر: 39898
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 تیر 1398 - 19:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان
با حضور معاون اداری و مالی و مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های کشور و جمعی از مسئولان و مدیران استانی، احمد وفایی به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان معرفی شد.
برگزاری مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان

به گزارش لیزتا، مراسم معارفه احمد وفایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان با حضور اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد؛ حسام قربانعلی، مدیرکل امور مجلس و استان  های نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ محمدصادق بصیری، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری؛ محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران و مسئولان حوزه فرهنگی استان، در تالار پردیس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی، نهادی عمومی و غیردولتی و تحول آفرین در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده و یکی از اهداف آن ترویج فرهنگ مطالعه است.

وی به تغییر رویکردهای نهاد از 5 سال گذشته تاکنون اشاره و بیان کرد: در چند سال گذشته کتابخانه ها به باشگاه های کتابخوانی تبدیل شده اند و نگاه علمی به رشته کتابداری از رویکردهای این دوران است.

شفاعی تصریح کرد: در این دوره اهتمام ویژه ای به حوزه کودک و نوجوان شد؛ چراکه قطعاً با کتاب خوان شدن این قشر، جامعه کتابخوان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3400 کتابخانه عمومی در کشور فعالیت می کند، گفت: اکنون دوران شکوفایی نهاد کتابخانه های عمومی است.

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این مراسم ضمن تشکر از اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بیان کرد: گردش در پست های مدیریتی امری اجتناب ناپذیر است.

وی از خدمات محمدجواد حسین زاده، مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی استان قدردانی و تلاش های مصطفی شمس الدینی پور، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی را در پیشبرد اهداف کتابخانه ها مثمر ثمر دانست

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به تأکید شورای فرهنگ عمومی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار داشت: این مسئله از سال 96 ابلاغ شد اما در دستور کار قرار نگرفت و اخیراً این موضوع مورد تأکید استاندار کرمان قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: محمدجواد حسین زاده، بسیار جدی، دارای پشتکار و اهل تعامل بود. وی 14 سال، معادل نیمی از خدمت اداری خود را در کتابخانه ها بوده و کتابخانه ها کارنامه درخشانی در این مدت داشتند؛ وفایی نیز از چهره های فرهنگی و اهل کتاب و مطالعه و ادبیات است.

احمد وفایی، مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی کرمان نیز در این مراسم با تشکر از اعتماد دبیرکل و مدیران نهاد گفت: در اهمیت کتاب همین بس که اغلب پیامبران ما کتاب داشتند و محور هدایت شان کتاب بوده است.

وفایی افزود: وظیفه داریم همه باهم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم و از همه ظرفیت ها برای برداشتن گامی موثر استفاده کنیم.

در پایان مراسم با تقدیر از تلاش های محمد جواد حسین زاده و مصطفی شمس الدینی پور، حکم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان به احمد وفایی اعطا شد.

گفتنی است پیش از این احمد وفایی، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: