کد خبر: 40022
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 مرداد 1398 - 14:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آغاز طرح آمایش سرزمینی کتابخانه‌های عمومی در آذربایجان و خراسان

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
طرح «آمایش سرزمینی کتابخانه‌های عمومی» در دو استان آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به عنوان دومین مرحله از این طرح پژوهشی، آغاز بکار کرد.
آغاز طرح آمایش سرزمینی کتابخانه‌های عمومی در آذربایجان و خراسان

 به گزارش لیزنا، پس از اجرای آزمایشی طرح آمایش سرزمینی کتابخانه‌های عمومی در دو استان تهران و البرز در سال ۱۳۹۷، در جلسه هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای این طرح در همه کتابخانه‌های عمومی در استان‌های سراسر کشور، تصویب شد.

در این جهت پس از تهیه دستورالعمل تعیین محدوده‌های خدمتی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با انتشار فراخوانی از دانشگاه‌ها، نهادها، مؤسسات و تمامی اشخاص حقوقی دعوت کرد تا پیشنهاده‌های خود را برای پیاده‌سازی «دستورالعمل تعیین محدوده خدمت کتابخانه‌های عمومی» در سایر استان‌های کشور نیز ارائه کنند.

بنابر اعلام اداره کل برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تعداد ۷۰ پیشنهاده از ۲۸ استان دریافت شد و از این میان، تعداد ۱۸ پیشنهاده از ۱۸ استان در رقابت با دیگر پیشنهاده‌ها، با کسب حداقل‌های لازم انتخاب شدند که البته این پیشنهاده‌ها پس از انجام اصلاحات، توافق طرفین بر چگونگی انجام کار، تنظیم شرح خدمات و پس از عقد قرارداد، اجرایی می‌شوند.

بر این اساس در مرحله دوم اجرای «طرح آمایش سرزمینی کتابخانه‌های عمومی»، کار آمایش سرزمینی در کتابخانه‌های عمومی استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به عنوان دو استان نخست از این مجموعه آغاز شد. تا کنون تأمین اعتبار اجرایی طرح نیز صورت گرفته  و طبق برآورد مجریان، بازه زمانی اجرای این طرح در استان آذربایجان شرقی ۱۰ ماه و در استان خراسان رضوی ۱۱ ماه اعلام شده است.

لازم به ذکر است که مجریان طرح آمایش سرزمینی کتابخانه‌های عمومی در استان آذربایجان شرقی «دانشگاه تبریز» و در استان خراسان رضوی «دانشگاه فردوسی مشهد» هستند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: