کد خبر: 40069
تاریخ انتشار: شنبه, 19 مرداد 1398 - 16:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جشنواره کتابخوانی رضوی در قصرشیرین و رزن برگزیدگان خود را شناخت

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی
دومین اختتامیه شهرستانی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان کرمانشاه در شهرستان قصرشیرین، استان کرمانشاه، با تقدیر از ۸ برگزیده برگزار شد.
جشنواره کتابخوانی رضوی در قصرشیرین  و رزن برگزیدگان خود را شناخت

 به گزارش لیزنا، اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان قصرشیرین روز پنجشنبه ۱۷ مرداد ماه با حضور حشمت اله رضایی، معاون فرماندار شهرستان قصرشیرین و رؤسای ادارات ورزش و جوانان، بهزیستی، استاندارد، بنیاد شهید، اعضای شورای اسلامی شهر، هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مردم و کتابداران در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصرشیرین برگزار شد.


حشمت اله رضایی، معاون فرماندار شهرستان قصرشیرین ضمن خیر مقدم به حاضرین و روسای ادارات بیان داشت: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، نقش کتابخانه های عمومی روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری آیین اختتامیه خواهان تداوم چنین برنامه هایی برای تشویق و ترغیب جامعه به کتاب و کتابخوانی شد.

در ادامه ضیااله آباد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی قصرشیرین گزارشی کامل از روند برگزاری نهمین جشنواره رضوی در شهرستان ارائه داد. آباد با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه ۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، گفت: یک هزار و ۸۰۰ نفر از شهرستان قصرشیرین در این مسابقه شرکت کردند که به نسبت جمعیت شهرستان، قصر شیرین در بین سه شهرستان برتر قرار گرفت. این مهم با تلاش کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه مجموع برگزیدگان استان ۱۸۸ نفر است، گفت: ۸ نفر از برگزیدگان از شهرستان قصرشیرین هستند.

آباد در پایان از فرماندار و مسئولان ادارات، کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان برای حضور مستمر در تمام مراحل جشنواره رضوی تقدیرکرد.

در پایان مراسم از مسئولان ادارات شهرستان قصرشیرین برای حضور فعال و حمایت از ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر شد. همچنین برگزیدگان معرفی و تقدیر شدند:

امیررضا غلامی، نازنین مرادی، ساغر قاسمی در بخش چهارگزینه ای نوجوان؛

زینب سعادت نیا، نسرین پدیور، فریبا وفا و ضرغام قاسمی در بخش چهارگزینه ای.

همچنین از ۴۰ برگزیده کتابخانه ای که مشارکت فعالی در تمام حوزه ها داشتند، تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است، برگزاری مراسم و جوایز با مشارکت گسترده خیرین شهرستان انجام شد.

آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان رزن،استان همدان، با معرفی ۱۸ برگزیده برگزار شد

همچنین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان رزن با حضور عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالعظیم مولازاده معدنی، امام جمعه رزن؛ روسای ادارات، اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان، اعضای کتابخانه‌های عمومی و برگزیدگان جشنواره برگزار شد.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین اظهار داشت: ۳ هزار  و ۸۰۱ نفر معادل ۵.۴ درصد جمعیت شهرستان رزن در این دوره جشنواره شرکت کردند که میزان مشارکت نسبت به دوره گذشته ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

وی  با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد شرکت کنندگان در این دوره به صورت آنلاین شرکت کردند، افزود: در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی یک هزار و ۶۶۳ نفر به صورت مکتوب و ۲ هزار و ۱۳۸ نفر به صورت آنلاین شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: ۲۵ درصد شرکت کنندگان در این دوره کودک، ۱۸ درصد نوجوان و ۵۷ درصد در گروه سنی جوان و بزرگسال بودند.

زارعی ادامه داد: ۳ هزار و ۳۱۶ نفر به صورت فردی و ۴۸۵ نفر از مردم شهرستان رزن به صورت خانوادگی در این جشنواره شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالعظیم مولازاده‌معدنی، امام جمعه رزن در این مراسم با بیان اینکه منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در رده‌های سنی مختلف به خوبی و با زبانی مناسب واقعیت‌ها را بیان می‌کند، اظهار کرد: بزرگان دینی ما در طول شبانه روز بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت مطالعه می‌کنند و امروز در جای جای دنیا پرچمدار دین اسلام هستند و کشورهای استکباری از آنان ترس دارند، بنابراین فرهنگ مطالعه باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از جوانان و نوجوانان در یک جامعه اسلامی انتظار می‌رود که با مبانی اسلامی آشنا باشد تا بتوانند کشور را مدیریت کند. فضائل اهل بیت (ع) را باید در قالب برنامه‌های فرهنگی چون جشنواره‌هایی کتابخوانی رضوی به جامعه منتقل کنیم.

امام جمعه رزن با تأکید بر اینکه باید از برگزارکنندگان این نوع برنامه‌ها قدردانی کرد، ادامه داد: این جشنواره به خوبی توانسته است گروه‌های مختلف سنی را جذب و نظر آنان را به مطالعه جلب کند. امروز که نوجوانان، جوانان و کودکان از اهل بیت (ع) سخن می‌گویند، پدیده مبارکی است. چنانچه زندگی هر فرد با قرآن و اهل بیت (ع) مأنوس باشد، هرگز به مشکل برنخواهد خورد. اگر بخواهیم کشوری پیشرفته و عاری از مشکلات داشته باشیم باید به سمت قرآن و اهل بیت (ع) حرکت کنیم.

امام جمعه رزن با اشاره به اینکه در همه زمان‌ها باید با کتاب انس و الفت داشت، اظهار کرد: برای ترقی و پیشرفت باید همواره مطالعه را در دستور کار قرار داد.

در پایان مراسم برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رزن تقدیر شدند که به این شرح است:

برگزیدگان بخش چهارگزینه بزرگسال

فاطمه  صمدی‌نصرت، بهجت قوره جیلی، نسرین رضایی، زینب عبدی، احمد زمانیان، حسن موحدی فرزاد؛

برگزیدگان بخش چهار گزینه نوجوان

مبینا بهرامی، نرگس‌ لشگری عابد،مهسا صحبتی‌، فائزه مرتضوی، مبینا حیدری، ابوالفضل ابراهیمی؛

نقاشی

حمیدرضا طبی معز، حسین بیژنی، مهدی محمدی و آریا کیهانی؛

چهارگزینه‌ای خانوادگی

معصومه رمضانی میمند و سیده سمیرا  هادی پیروز؛

معرفی کتاب(متنی)

زینب عرب خانی‌امید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: