کد خبر: 40096
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 مرداد 1398 - 13:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست بررسی کتاب «علی(ع) از زبان علی(ع)»

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
نشست بررسی و معرفی کتاب «علی(ع) از زبان علی(ع)» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان نویسنده اثر، علیرضا مختارپور و جمعی از علاقه مندان در کتابخانه پیروزی تهران برگزار می شود.
نشست بررسی کتاب «علی(ع) از زبان علی(ع)»

 

به گزارش لیزنا، سی و یکمین نشست نقد و بررسی کتابخانه عمومی پیروزی با هدف معرفی و بررسی کتاب «علی از زبان علی» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان نویسنده و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد و علاقه مندان روز یکشنبه ۲۷ مردادماه برگزار می شود.
«علی از زبان علی» از دقیق‌ترین و خواندنی‌ترین زندگی‌نامه‌ها درباره امیرالمؤمنین علیه السلام است که نویسنده با استفاده از منابع دست‌اول و مطمئن شیعه و اهل سنت به نگارش آن پرداخته است. این کتاب از ۱۰ فصل شامل دوران مکه، دوران مدینه، دوران خلفا، دوران خلافت، دوران جنگ جمل، دوران جنگ صفین، دوران حکمیت، دوران جنگ نهروان، دوران غارت‌ها و دوران شهادت تشکیل شده است.
نویسنده در این اثر کوشیده تا حوادث و رخدادهای زندگی حضرت علی علیه السلام را با زبانی ساده و به شیوه‌ی روایی از لحظه تولد تا شهادت ایشان شرح دهد.
پاسخ به برخی از مهمترین شبهات از تاریخ زندگانی امیرالمؤمنین، نظیر دلایل صرف نظر کردن حضرت از جنگیدن در مسئله خلافت رسول خدا صلوات الله علیه و آله یا دلایل پذیرش حکمیت در حالی که حضرت خود را بر حق می‌دانستند، آن هم از زبان خود حضرت و به نقل از منابع معتبر از نقاط قوت کتاب محسوب می‌شود.
این اثر با توجه به اهمیت موضوعات طرح شده و نگاه جامعه‌شناختی خود به اتفاقات تاریخی زمانه آن حضرت نقشه راهی است که تاریخ انقضا ندارد و برای تمام دوران‌ها، به ویژه دوران کنونی، چراغ هدایت است.
علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند  ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۷ مردادماه به کتابخانه پیروزی تهران واقع در انتهای خیابان پیروزی، میدان شهید کلاهدوز، پارک پیروزی مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: