کد خبر: 19642
تاریخ انتشار: جمعه, 04 ارديبهشت 1394 - 19:09

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «شغل های کتابداری و علم اطلاعات» منتشر شد

کتاب "شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات: مدیریت و ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای" ترجمه دکتر عصمت مومنی(عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی)، علیرضا عبودیت و فاطمه علیزاده توسط نشر کتابدار منتشر شد. 
کتاب «شغل های کتابداری و علم اطلاعات» منتشر شد

 

 

به گزارش لیزنا، این کتاب در واقع راهنمایی برای پیشرفت و حضور متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی در حوزه‏ های جدید و متنوع شغلی این حرفه است. همچنین برای تمامی حرفه‌مندان کتابخانه ‏ای اعم از افرادی که به تازگی وارد این حرفه شده‌اند، متخصصان نیمه حرفه‏ ای که در ساختن یک مسیر شغلی بهتر گام برمی‏ دارند، و کتابداران و متخصصان علم اطلاعات که در جستجوی انتخاب‏ های شغلی بیشتر هستند مناسب است. 

 

این کتاب مراحل و راهبردهای اساسی شغلی را در قالب یک راهنمای فصل به فصل با یک نگاه جامع ارائه می ‏دهد و برای هر فصل، منابع اطلاعاتی مناسب را جهت کمک به رشد در این حرفه معرفی می‏ کند. 

 

نویسنده سعی می ‏کند به پررنگ نمودن مسائل مهم هر مرحله از این حرفه و ارائه بینش‏ هایی برای انتخاب هوشمندانه شغلی، که طی مسیر حرفه‏ ای با آن روبه رو می ‏شوید، بپردازد.

 

علاوه بر این، در کتاب حاضر به مسائلی همچون برندسازی، ایجاد شبکه‌های حرفه‌ای، کاریابی و کارآفرینی پرداخته شده است و نیز سرشار از ایده های بکر در این زمینه می باشد.

 

نویسنده کتاب

 

جی.کیم دوریتی بنیان‏گذار و مدیر عامل یک موسسه مشاوره اطلاعاتی است. وی هم‏چنین به تدریس و نگارش در موضوعاتی چون کارآفرینی و شغل‏ های جایگزین برای دانشجویان و متخصصان کتابداری و علم اطلاعات ‏پرداخته است.

 

ضرورت ترجمه این کتاب

 

ترجمه کتابی درباره مسائل شغلی و کارآفرینی در حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی نیاز امروز حرفه‏ مندان این رشته است تا با کمترین امکانات و بودجه‌ها نیز قادر به حضوری پررنگ باشند. چنین کتابی می‏ تواند به عنوان یک منبع کاربردی و راهنما در کشوی میز هر کتابدار و متخصص اطلاعاتی یافت شود. 

 

با خواندن این کتاب قطعاً افق‏ های جدیدی رو به کتابداران و مدیران شاغل؛ اساتید و دانشجویان؛ و کارجویان این رشته گشوده خواهد شد که در اعتلای مسیر حرفه ‏ای و زندگی شغلی آنها موثر خواهد بود.

 

خواندن این کتاب برای افراد پویا و حرفه‌ای تمام رشته‌های تحصیلی بسیار مناسب است و توصیه می‌شود.

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1394/02/05 - 15:13
6
6
ما توى پيدا کردن همين ى شغلش مونديم.... بجااين حرفا مسئولين براجوونا اشتغال زايى کنن اين چه وضعشه....
كتابدار
|
Iran
|
1394/02/05 - 13:15
0
10
كاش به هر كدام از كتابداران عمومي يه نسخه از اين كتاب هديه ميشد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: