کد خبر: 32233
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 آذر 1396 - 21:30

داخلی

»

اخبار کتاب

یلدا با فرزین طهرانیان در نشر دف

منبع : لیزنا
فرزین طهرانیان؛ نویسنده کتاب های تخصصی موسیقی و نوازنده برجسته گیتار کلاسیک در ایران شب یلدا به خانه کتاب نشر دف می آید.
یلدا با فرزین طهرانیان در نشر دف

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی نشر دف، فرزین طهرانیان؛ نویسنده کتاب های تخصصی موسیقی و نوازنده برجسته گیتار کلاسیک در شب یلدا قطعاتی محبوب از رپرتوار این ساز را برای علاقمندان هنر و ادب اجرا می­کند.

فرزین طهرانیان بی­تردید یکی از پرکارترین نوازندگان گیتار کلاسیک در ایران است که ضمن تدریس فنون اجرای صحنه و نوازندگی گیتار کلاسیک در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران، تا کنون پنج کتاب مرجع در حوزه گیتار کلاسیک و موسیقی، ده‌ها مقاله و سخنرانی، تولید و ارائه آلبوم­های گروهی و انفرادی (شدریک، از اصفهان تا اصفهان، ...) همچنین به برگزاری و اجرای تورهای داخلی و اروپایی با همراهی نوازندگان بین­المللی از کشورهای آمریکا، نیوزلند، روسیه و اوکراین و گرجستان و غیره مبادرت کرده است.

طهرانیان معتقد است آنچه اساتید بزرگ موسیقی به هنرجویانشان در هر سطح و مقطعی می­آموزند، این است که ادراک موسیقایی قربانی عشق به نوازندگی نشود، در حالی که در ایران متأسفانه چنین مسیری، اغلب وارونه طی می­شود و باعث شده تا چرخه تولیدِ آثارِ با محتوا متوقف شود. در نتیجه آن هیجان عظیمی که از بیرون به چشم مخاطبان می­رسد و گویی بازار بزرگی برای آموزش هنرجویان بی­شمار، ساخت و ساز ادوات پُر هزینه و گرانقیمت، مسابقات سالانه و غیره در تکاپو است، همه و همه به دلیل همین نقیصه­ بنیادین، فاقد محتوا و بیشتر به منظور جلب رضایتمندی اساتید و مخاطبان، آن هم در سطوح مبتدی صورت می­گیرد. این روند بخت ورود حرفه­ای به فرآیند یادگیری و سپس تولید محتوا را از خیل مشتاقان دریغ کرده است.

همچنین فرزین طهرانیان از معدود اساتیدی است که به اصالت هنری قطعه موسیقی، تأثیر بر جریانات فرهنگی و اجتماعی و امتیازات فنی آن توجه ویژه داشته و هنر اجرای صحنه­ای موفق را به صورتی آکادمیک به دانشجویانش تدریس می­ کند.

او در شب یلدای امسال در روز پنجشنبه 30 آذرماه از ساعت 17:30 الی 19:30 در خانه کتاب نشر دف، واقع در منطقه سیدخندان تهران، قطعات محبوب و برجسته­ای از رپرتوار گیتار کلاسیک از آهنگسازانی چون: لئو براور، آیزالک آلبنیز، استنلی میرز، پتر پالوخین و آستور پیاتزولا برای علاقمندان این رشته هنری، مستقیم و بدون واسطه به اجرا می­گذارد. طهرانیان بر آن است که این قطعات قادرند به جستجوی ریشه­های مشترک موسیقی در میان فرهنگ­ها کمک کنند. در خلال اجرای این قطعات، هر یک از حاضرین می­توانند به مناسبت یلدا به شعرخوانی اشعار کهن و مورد علاقه خود بپردازند.

 

ورود برای عموم علاقمندان آزاد و بدون هزینه است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: