کد خبر: 39244
تاریخ انتشار: شنبه, 17 فروردين 1398 - 14:01

داخلی

»

اخبار کتاب

عصری با ابوسعید ابوالخیر در شهر کتاب

منبع : روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب
 همایش بررسی آثار و اندیشه‌های ابوسعید ابوالخیر همراه با بزرگداشت فریتس مایر، ایران‌شناس و ابوسعید‌شناس برجسته‌ سوئیسی روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.
عصری با ابوسعید ابوالخیر در شهر کتاب

به گزارش لیزنا، یکی از ارکان فرهنگ ایرانی عارفان و میراث به جا مانده‌ آنان است. بازشناسی و بازکاوی و معاصرسازی نقادانه این میراث در روزگار ما می‌تواند مایه‌ ماندگاری فرهنگ ایرانی در جهان جدید شود و امکان تعامل سازنده با دیگر فرهنگ‌های جهان را میسر کند. ابوسعید یکی از عارفانی است که در فرهنگ ایرانی آغازگر راهی شد که سنایی و عطار و مولانا آن را ادامه دادند. او توانست در آن روزگار با ترویج تسامح و تساهل و تکیه بر رحمانیت خداوند مایه‌ شادی‌بخشی به انسان‌هایی گردد که زندگی‌شان در هراس‌های گوناگون تنیده شده بود.

مقارن با هزاره‌ درگذشت ابوسعید، همایش بررسی آثار و اندیشه‌های ابوسعید ابوالخیر همراه با بزرگداشت فریتس مایر، ایران‌شناس و ابوسعید‌شناس برجسته‌ی سوئیسی، در مرکز فرهنگی شهر کتاب با حضور و سخنان نصرالله پورجوادی، مریم مشرف، مهدی محبتی، محمودرضا اسفندیار، سیدعلی میرافضلی و غلامرضا خاکی برگزار می‌شود و در باب شیوه‌ها و رویکردهای تربیتی، ریاضات و کرامات، رباعیات، ساختار حکایات ابوسعید ابوالخیر و همچنین بررسی و تحلیل آثار فریتس مایر درباره‌ی ابوسعید بحث‌ و گفت‌وگو می‌شود.

این نشست چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸،  ساعت ۱۵ آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در آن به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه کنند.

 

 

سعید ع
|
Iran
|
1398/01/17 - 14:55
0
0
سلام ،لطفاً ترتیبی اتخاذ گردد تا بصورت مجازی هم امکان استفاده از مطالب این قبیل همایش ها برقرارشود
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: