کد خبر: 40008
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 مرداد 1398 - 12:37

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «فرفری و فرفری و فرفری» از مجموعه­ قصه­ های آبدار منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «فرفری و فرفری و فرفری» از مجموعه­ قصه­ های آبدار در قطع خشتی کوچک توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.
کتاب «فرفری و فرفری و فرفری» از مجموعه­ قصه­ های آبدار منتشر شد

 به گزارش لیزنا، کتاب «فرفری و فرفری و فرفری» از مجموعه­ قصه ­های آبدار در قطع خشتی کوچک توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.

 ساده، خیال­انگیز و صمیمانه: کتابی که مخاطبان کوچک خود، والدین و افراد مرتبط با کودکان را به یک اندازه تحت تاثیر قرار ­داده و با وجود مشکلی به ظاهر لاینحل و کلافه­کننده، نور امید را در دل­ها روشن­ می­کند. خوشبختانه خالق این شادکامی، قهرمان کتاب است: « فرفری خانم » با موهایی که « آن قدر زود زود بلند می­شود که نه بگو و نه بپرس! »

کتاب، نام آشنای « سوسن طاقدیس » نویسنده­ی پرسابقه و گزیده­کار را بر خود دارد. او و تصویرگر اثر در هماهنگی کامل با یکدیگر، فضایی شاد و مناسب برای بچه­های پنج تا هشت سال آفریده­اند. فرفری خانم در هیچ یک از بخش­ها، غمگین یا عصبی نیست. او مشکل را پذیرفته و روزگاری همچون سایر هم­سالانش دارد: کتاب می­خواند و موقع نوشتن و تمرکز کردن، خیلی عادّی زبان خود را بیرون می­گذارد. بزرگترها هم سعی دارند به او کمک کنند.

 کوتاه کردن موها، راه حل اصلی و همیشگی نیست. از آن بدتر نمی­دانند با موهای چیده­ شده چه کار کنند. « سارا کثیری » ، تصویرگر، برای نشان دادن استیصال خانواده، راه خیال­انگیز عجیبی را انتخاب کرده و محله­ای را کشیده که موها در همه جای آن حتّی در لانه­ی کلاغ پخش شده اند.

« فرفری خانم » به طور غیر­مستقیم به کودکان ، حفظ آرامش  در زمان مواجهه با مشکل را یاد می­دهد و  یاد­آوری می­کند که گفتگو، کلید حل تمام گرفتاری­های خانوادگیست.

رویکرد نویسنده، در شنیدن نظرات مختلف و بررسی نتایج هر کدام، مهارتی دیگر را به مجموعه­ی مهارت­های زندگی اضافه کرده و نشان داده که می­توان مخالف نظرات بود ولی از مرزهای احترام و ادب نگذشت. علاوه براین، هرگز عشق و محبت را از کودک دریغ نکرد.

گر چه بیشتر ما بزرگترها، کودکی را مترادف با ناتوانی می­دانیم اما خانم طاقدیس در داستان زیبای خود، خلاف این دیدگاه رایج را مطرح کرده. اتفاقاً در « فرفری و فرفری و فرفری » شخصیت قدرتمند و باهوش، دختر کوچولوست که بالاخره راه حل را پیدا کرده و ایده­ی ابتدایی خود را گسترش می­دهد. مشکل لاینحل آغاز داستان، به پایانی هیجان­انگیز منتهی می­شود و مخاطب ضمن کشیدن نفسی راحت، به ارزش فکر کردن پی می­برد.

راهکار هوشمندانه­ی قهرمان، ارزش آموزش­های مالی و پرورش هوش اقتصادی کودکان را متذّکر می­شود. نهمین جلد « قصه­های آبدار »  با تصاویری ساده، مشابه نقاشی بچّه­ها، جمله های کوتاه و مناسب با سواد و توانایی­های کودکان پیش دبستانی تا پایان دوره­ی اول ابتدایی می­تواند اولین کتابی باشد که در کنار طرح مهارت­های شناخته­شده و رایج زندگی، در برداشتن نخستین گام­ها برای پرورش انسان­هایی کارآمد و مستقل به لحاظ مالی، کنار والدین باشد.   

این کتاب بیست وچهار صفحه ای درقطع خشتی کوچک توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: