کد خبر: 39808
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 خرداد 1398 - 09:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

امضای تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و کتابخانه‌های استان مرکزی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی
با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای میزان مطالعه در نوسوادان، تفاهم نامه همکاری بین معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی امضا شد.
امضای تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و کتابخانه‌های استان مرکزی

 به گزارش لیزنا، با هدف انعقاد تفاهم نامه همکاری، حسین میرزایی، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی با مجید رستگاری، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی در ابتدای این جلسه به نقش و جایگاه سوادآموزی در کشور پرداخت و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعلیم و تربیت در همه سنین و همچنین سواد آموزی به عنوان یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی همواره مورد تاکید بوده است و بنیانگذار کبیر انقلاب نیز با تشکیل نهضت سوادآموزی، راهبردی همیشگی در ریشه کن کردن بی سوادی ایجاد کرد.

میرزایی با اشاره به همکاری معاونت سوادآموزی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی افزود: این تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان سوادآموزان، کمک به ریشه کن کردن بی‌سوادی، تثبیت آموخته‌های پیشین، آموزش مسائل جدید به نوسوادان و فراهم کردن بستر مناسب جهت شتاب بخشی به توانمندسازی سوادآموزان منعقد می‌شود.

وی اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی به عنوان یک اصل در سواد آموزی مطرح است و همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و نهضت سوادآموزی تاثیر مستقیمی در تداوم سوادآموزی نوسوادان دارد.

در ادامه معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی وضعیت سواد و عملکرد معاونت سوادآموزی در استان را تشریح کرد.

رستگاری، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی نیز در این جلسه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را برای همه اقشار جامعه ضروری دانست.

رستگاری گفت: در اکثر کتابخانه‌های عمومی بخش ویژه ای به کتاب‌های نوسوادان تعلق دارد و امیدواریم بتوانیم با ارائه پیشنهادات و برنامه‌های مداوم در قالب این تفاهم نامه، گام‌هایی موثر در ترویج مطالعه مفید، فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح دانش نوسوادان برداریم.

تامین کتاب‌های مناسب برای نوسوادان و توزیع آن در کتابخانه‌های عمومی، عضویت سوادآموزان نهضت به صورت رایگان و عضویت آموزش دهندگان و کارکنان نهضت و خانواده‌های آنان به صورت نیم بها در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه سواد آموزان، تهیه گزارش سالانه از میزان و شیوه استفاده  از کتاب‌های آسان خوان و ارائه آن به نهضت و آماده سازی منابع ویژه سواد آموزان در کتابخانه‌های عمومی از جمله تعهدات اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این تفاهم نامه است.

همچنین مشارکت دادن کتابخانه‌های عمومی در طرح‌های حلقه‌های کتابخوانی و خواندن با خانواده، تامین بخشی از جوایز برگزیدگان مسابقات فرهنگی و کتابخوانی مشترک، ارسال یک نسخه از کتاب‌های در حال تدریس به کتابخانه‌های عمومی و ارائه کتب صوتی و فایل‌های مرتبط جهت استفاده نوسوادان عضو کتابخانه‌های عمومی نیز از جمله تعهدات معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش در تفاهم نامه است.

در پایان جلسه نیز ضمن بازدید معاون سواد آموزی و سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از کتابخانه عمومی استاد ابراهیم دهگان شهر اراک، کارکنان معاونت سوادآموزی به صورت رایگان به عضویت کتابخانه درآمدند و برای آنان کارت عضویت صادر شد

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: