کد خبر: 39865
تاریخ انتشار: شنبه, 01 تیر 1398 - 09:52

داخلی

»

ROOT

»

مجموعه اصلی

شهر کتاب میزبان نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ و فلسفه‌ی علم»

منبع : شهر کتاب
این هفته نشست شهر کتاب به نقد و بررسی کتاب «تاریخ و فلسفه‌ی علم» اختصاص دارد.
شهر کتاب میزبان نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ و فلسفه‌ی علم»

 به گزارش لیزنا، در روز سه‌شنبه چهارم تیر ماه، ساعت ۱۶:۳۰ نشست هفتگی شهر کتاب به نقد و بررسی کتاب «تاریخ و فلسفه‌ی علم» اختصاص دارد به تازگی کتاب «تاریخ و فلسفه‌ی علم» شامل مقالاتی از رشدی راشد، دانشمند فرانسوی و درباره‌ی او به همت حسین معصومی‌همدانی و حسن امینی در انتشارات هرمس و پژوهشکده‌ی تاریخ علم دانشگاه تهران منتشر شده است. رشدی راشد در طول بیش از پنج دهه کار علمی خود تصور ما را از تاریخ علم دوران اسلامی و نیز از تاریخ علم به طور کلی دگرگون کرده است.

گستره‌ی کار او از دوران باستان تا قرن هفدهم میلادی و گاه پس از آن را دربرمی‌گیرد. بسیاری از پژوهش‌های راشد مستقیما بر داوری ما درباره‌ي سرنوشت علم در تمدن اسلامی و نقش آن در جامعه‌ی اسلامی و از جمله ایران تاثیر می‌گذارد و بنابراین همه‌ی کسانی که به سرگذشت فکر در این جامعه و سرنوشت این تمدن می‌اندیشند از توجه به آن ناگزیرند.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه چهارم تیر ماه، ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «تاریخ و فلسفه‌ی علم» اختصاص دارد که با حضور حسین معصومی‌همدانی، امیراحسان کرباسی‌زاده، حسین شیخ‌رضایی، حنیف قلندری و حسن امینی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: