کد خبر: 28202
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 فروردين 1396 - 13:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

در پنجمین رویداد كتابدارانه عنوان شد:

بنیان گذاران شورای کتاب کودک بدون اینکه بخواهند کتابدار بودند

منبع : لیزنا
پنجمین رویداد کتابدارانه سه شنبه ۲۹ فروردین ماه در کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک برگزار شد.
بنیان گذاران شورای کتاب کودک بدون اینکه بخواهند کتابدار بودند

به گزارش لیزنا، عصر سه شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۶، پنجمین رویداد کتابدارانه با حضور نوش آفرین انصاری، دبیر شواری کتاب کودک، فریبرز خسروی، رئیس کمیته انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، سید ابراهیم عمرانی، دبیر اجرایی کنگره‌های انجمن کتابداری، محمد زره ساز، مسئول کمیته پژوهش، مهرناز خراسانچی، مسئول کمیته روابط عمومی، و برخی از اعضای هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، اساتید، متخصصان و دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی در كتابخانه تحقیقاتی شورای كتاب كودك برگزار شد.

در این دورهمی صمیمانه که به همت انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و با همکاری کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک برگزار شد، نوش آفرین انصاری صحبت کرد و گفت: این دوره‌همی ها باعث شناخت بیشتر می شود و بدترین نوع جلسات، جلساتی هستند که در آن آشنایی صورت نگیرد.

سپس وی به معرفی فعالیت های شورا پرداخت و بیان کرد: کتابخانه شورای کتاب کودک، بزرگترین مجموعه کتابخانه کودک در ایران است و کتابخانه شورا، مکتبِ کار داوطلبانه را در حوزه فرهنگ در سال ۱۳۴۱ بنیان نهاد.

انصاری از وجود ۳۰۰۰۰ هزار مجموعه بی نظیر قبل انقلاب خبر داد و گفت: این مجموعه به این دلیل بی نظیر است که بنیان گذاران شورا همه کتابخوان و کتاب دوست بودند، و همه کتاب‌های خود را به مشارکت می گذاشتند و در واقع بدون اینکه بخواهند کتابدار بودند و با اینکه رشته کتابداری نخوانده بود ولی بسیار روحیه کتابداری داشتند.

وی از کتابخانه شورا به عنوان دائره العلم  یاد کرد و گفت: کتابخانه شورا قدمتی ۵۵ ساله دارد و تصمیم گرفته ایم تمام کتاب های قبل از انقلاب را اسکن کنیم و دراین زمینه کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد حمایتمان می کند.

رئیس شورای کتاب کودک به نقل از مرحوم توران میرهادی گفت: شورا دو قدرت دارد ۱) قدرت تعلیم و تربیت ۲) قدرت کتابداری.

وی همچنین از دغدغه های سازمان مردمی گفت.

سپس برنامه با گپ و گفت، طرح نظرها و دیدگاه ها در فضایی دوستانه ادامه یافت و شهین دهقانی عضو شورا و کتابدار آموزشگاه شهید بهشتی هم برای حضار شعرخوانی قصه خوانی كرد، این دورهمی با شنیدن سرود شورا در ساعت ٧ خاتمه یافت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: