کد خبر: 43348
تاریخ انتشار: شنبه, 09 اسفند 1399 - 10:39

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

کنگره‌ «حافظه، حقوق انسانی و فعالیت‎های سودمند» برگزار شد

منبع : روابط عمومی دانشگاه الزهرا(س)
تجربیات آرشیوی دانشگاه الزهرا(س) در کنگره‌ شورای جهانی آرشیو، شاخه آرشیوهای دانشگاهی در کلمیبا ارائه شد.
کنگره‌ «حافظه، حقوق انسانی و فعالیت‎های سودمند» برگزار شد

به گزارش لیزنا، کنگره‌ «حافظه، حقوق انسانی و فعالیت‎های سودمند» در بوگوتا، پایتخت کشور کلمبیا از سوی شورای جهانی آرشیو، شاخه آرشیوهای دانشگاهی و موسسات پژوهشی، در تاریخ ۲۲ الی ۲۶ فوریه به صورت مجازی برگزار شد.

در این کنگره دانشگاه الزهرا(س) مقاله‎ای را با عنوان «تاسیس آرشیو دانشگاه برای حفاظت از حافظه و هویت: تجربه دانشگاه الزهرا» ارائه کرد.

سارا سلطانی کارشناس روابط عمومی و دانش‌آموخته دانشگاه الزهرا به نمایندگی از دانشگاه، به ارائه مطالبی در خصوص اهمیت تاسیس آرشیو دانشگاه الزهرا و چالش‌های موجود در زمینه آرشیوهای دانشگاهی در ایران پرداخت.

همچنین در این ارائه به تاریخچه دانشگاه الزهرا از زمان تاسیس تا به امروز نیز اشاره شد.

در ادامه، اهداف تاسیس این آرشیو، مسیر و اقدامات انجام گرفته برای تاسیس، استفاده از نیروی متخصص دانش آموختگان رشته مطالعات آرشیوی، ایجاد وبسایت موزه و آرشیو دانشگاه الزهرا و برگزاری نمایشگاه مجازی در قالب این وبسایت مورد توجه قرار گرفت.

در نهایت نیز پیشنهاداتی برای ایجاد و توسعه استانداردهای آرشیوهای دانشگاهی و پژوهش در این زمینه در ایران و خاورمیانه مطرح شد.

لازم به ذکر است؛ مقاله ارائه شده در این کنگره از سوی دکتر رضایی شریف آبادی عضو هیأت علمی رشته آرشیو و دانش‌شناسی دانشگاه الزهرا و معاون اسبق آرشیو ملی ایران، لعبت درخشانی مدیر روابط عمومی و دانش‌آموخته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه و سارا سلطانی کارشناس روابط عمومی و دانش‌آموخته رشته آرشیو دانشگاه الزهرا تهیه و تدوین شد.