کد خبر: 44627
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 آبان 1400 - 08:45

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

برنامه نشست‌های ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

زمان برگزاری «نشست کتابخانه پزشکی» برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست کتابخانه پزشکی در تاریخ چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۹ تا  ۱۱ صبح در پنل ادوبی کانکت انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی برگزار خواهد شد.
زمان برگزاری «نشست کتابخانه پزشکی» برگزار شد

به گزارش لیزنا، نشست کتابخانه پزشکی با عنوان «الزامات، تجربیات و راهبردهای تحول دیجیتال در کتابخانه های پزشکی» در تاریخ چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۹ تا  ۱۱ صبح در پنل ادوبی کانکت انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی برگزار خواهد شد.

 دبیر نشست دکتر فرزانه فضلی، معاون مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، است و اعضای نشست به شرخ زیر اعلام شده اند:

  • دکتر حسین بیدختی(عضو هیات علمی و مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند)
  • دکتر علی رشیدی(عضو هیات علمی و مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه )
  • پروانه مدیرامانی(مدرس سواد اطلاعاتی و رئیس گروه علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد)

در این نشست از دکتر علی رشیدی، مدیر پروژه سامانه ارزیابی کتابداران و کتابخانه های پزشکی تقدیر می شودو

روند تغییرات و تحولات در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی با شتابی بی سابقه درحال وقوع است. تحولات دیجیتال در برگیرنده ابعاد مختلف کتابخانه­ها، خدمات و مهارت­های کتابداران می باشد. ضرورت همسو شدن کتابخانه های پزشکی در سال ۲۰۲۱ که هر ۷۳ روز یکبار حجم تولیدات علمی در حوزه موضوعی بیومدیکال دوبرابر می­شود بیش از هر زمان دیگر احساس می شود. پنل کتابخانه های پزشکی در کنگره متخصصان علوم اطلاعات سال ۱۴۰۰ تلاش دارد الزامات، تجربیات و راهبردهای تحول دیجیتال در کتابخانه های پزشکی ایران را در جمع خبرگان و علاقمندان به بحث و تبادل نظر بگذارد تا بتوانیم گامی عملیاتی و راهبردی در این زمینه برداریم.  در این پنل مهمترین ضرورت­ها، چالش­ها و  راهکارها مطرح می­شود و تجربیات موفق کتابخانه ها، مراکز اطلاع رسانی علمی و کتابداران پزشکی به اشتراک گذاشته خواهد شد

 

محورهای موضوعی نشست به شرح زیر است:

الزامات کتابخانه های پزشکی در تحقق تحول دیجیتال ؛ت جربیات زیسته موفق در کتابخانه های پزشکی؛ و فناوری ها و مهارت های لازم در تحقق تحول دیجیتال

 علاقمندان برای حضور در این نشست در تاریخ مقرر و همچنین دسترسی به آرشیو پیش‌نشست‌ها میتوانند به این لینک مراجعه کنند.

ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات از 24 تا 28 آبان ماه برگزار خواهد شد و 19 نشست تخصصی با حضور خبرگان موضوعی به بحث و تبادل نظر در حوزه های مرتبط پرداخته خواهد شد.

برای ثبت نام در این گنگره تخصصی اینجا کلیک کنید.