کد خبر: 47747
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 شهریور 1402 - 11:42

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

دریافت جایزه واحد پویا و اثرگذار ایفلا به گروه علاقه مندی تاریخ کتابخانه‌ها

منبع : لیزنا
پریسا پاسیار، عضو هیأت مدیره و خزانه‌دار هشتمین دوره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، از دریافت جایزه واحد پویا و اثرگذار ایفلا در بخش کیفیت و تاثیر کار برای گروه علاقه‌مندی تاریخ کتابخانه‌های ایفلا در کنگره ایفلا ۲۰۲۳ خبر داد.
دریافت جایزه واحد پویا و اثرگذار ایفلا به گروه علاقه مندی تاریخ کتابخانه‌ها

به گزارش لیزنا، این گروه از سال ۲۰۱۸  اجرای پروژه ثبت تاریخ شفاهی روسا،‌ دبیران کل و شخصیت‌های تاثیرگذار ایفلا را در برنامه خود قرار داده  است و قرار است از نتایج این پروژه در قالب کتاب در صدمین سال تاسیس ایفلا در سال ۲۰۲۷ رونمایی کند تا کتاب منتشر شده در سال ۱۹۷۷ به مناسبت نیم قرن فعالیت ایفلا روزآمد شود.

پاسیار از کنگره ایفلا ۲۰۱۷ با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان «کتابخانه ملی ایران در بحبوحه جنگ شهرها» همکاری خود را با گروه علاقه‌مندی تاریخ کتابخانه‌ها آغاز کرد و در سال‌های گذشته در برنامه‌ریزی نشست‌ها، پیشبرد پروژه‌ها و داوری مقالات این گروه مشارکت فعال داشته است. او در سال ۲۰۲۲ به عنوان دبیر این گروه علاقه‌مندی انتخاب شد اما به دلیل همزمانی این نقش با مسئولیت اطلاع رسانی کمیته نشریات و پیایندهای ایفلا دبیری این گروه را به خانم آناماریا تامارو از ایتالیا سپرد و به عنوان عضو گروه به فعالیت در این گروه ادامه داد.

لازم به ذکر است در ساختار سازمانی ایفلا، امکان عضویت در دو کمیته بلامانع است اما اعضا تنها می‌توانند مسئول یکی از کمیته‌ها، کارگروه‌ها یا گروه‌های علاقه‌مندی باشند.

unnamed-768x1024.jpg

برچسب ها :