کد خبر: 47799
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 مهر 1402 - 11:24

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

اختراع حوزه علم اطلاعات موفق به کسب مدال نقره در مسابقات اختراعات 2023 سوئیس شد

منبع : لیزنا
«سیستم جستجوی اطلاعات همزمان در پایگاه های اطلاعاتی و نظام های استنادی بین‌المللی از طریق رابط کاربر»، اختراعی است در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی، که به تازگی ارائه شده و دارای جوایز متعدد بین المللی است.
اختراع حوزه علم اطلاعات موفق به کسب مدال نقره در مسابقات اختراعات 2023 سوئیس شد

به گزارش لیزنا، دکتر زهره افتخار این اختراع را ارائه کرده که در نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات آمریکا سال 2019در مرکز نمایشگاهی سانتاکلارا در منطقه سیلکون ولی در ایالت کالیفرنیا موفق به کسب مدال طلاي جهانی شد. همچنین، در نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات لهستان سال 2019  در دانشگاه پلی تکنیک شهر ورشو موفق به کسب مدال برنز جهانی شد. همچنین، در مسابقات آنلاین بین المللی اختراعات و نوآوري ها ویژه اعضاي فدراسیون جهانی مخترعان سال 2021 در فدراسیون جهانی مخترعان در کشور سوییس موفق به کسب مدال برنز جهانی شد، همچنین، به تازگی نیز در سومین مسابقات آنلاین بین المللی اختراعات و نوآوري ها ویژه اعضاي فدراسیون جهانی مخترعان سال 2023  در فدراسیون جهانی مخترعان در کشور سوییس موفق به کسب مدال نقره جهانی شد.

با این اختراع زمانی که یک منبع اطلاعاتی از کتابخانه یا مراکز اطلاع رسانی دریافت می شود، در همان لحظه بارکد منبع اطلاعاتی (کتاب) یا شناسه (مجله) از طریق این اختراع در هر سه نظام استنادی بین المللی شامل پایگاه Scopus  (از محصولات Elsevier) و WoS  (بخشی از موسسه Clarivate Analytics) و پایگاهISC  مورد جستجو قرار می گیرد و اعتبار منبع مشخص می شود. این فرآیند موجب می شود کاربر در تصمیم نهایی خود که استفاده یا عدم استفاده از منبع اطلاعاتی است، مصصم تر عمل می نماید. از آنجایی که ارائه اطلاعات در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی یا به صورت چاپی و یا بصورت غیرچاپی است، این اختراع نیز به صورت بارکدخوان جهت منابع چاپی و بکارگیری اختراع به صورت تحت وب و در قالب یک فریم ورک جهت منابع غیرچاپی بکارگرفته می شود.

دکتر زهره افتخار متولد 1361 مقطع دکتري تخصصی علم اطلاعات و دانش شناسی را در سال 1397 از دانشگاه پیام نور مرکز مشهد فارغ التحصیل شده است. در طول تحصیل از مقطع کاردانی تا دکتري بعنوان رتبه برتر، دانشجوي نمونه، و نخبه دانشگاهی در رشته علم اطلاعات و دانش شناسی معرفی شده است.

برچسب ها :