کد خبر: 47919
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 آبان 1402 - 07:09

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری نشست گزارشی از کنگره شورای بین‌المللی آرشیو ابوظبی ۲۰۲۳

منبع : لیزنا
نشست گزارشی از کنگره شورای بین‌المللی آرشیو ابوظبی ۲۰۲۳ در دانشگاه الزهرا(س) با حضور دانشجویان توسط انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی این دانشگاه برگزار شد.
برگزاری نشست گزارشی از کنگره شورای بین‌المللی آرشیو ابوظبی ۲۰۲۳

به گزارش لیزنا، نشست گزارشی از کنگره شورای بین‌المللی آرشیو ابوظبی ۲۰۲۳ در دانشگاه الزهرا(س) با حضور دانشجویان توسط انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست سارا سلطانی، دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه الزهرا(س) که در این کنگره حاضر بود به بیان تجربیات و اندوخته های خود پرداخت.

وی در ابتدا توضیحاتی درمورد تاریخچه این کنگره ارائه کرد و فعالیت های انجام شده را شرح داد.

سلطانی به توضیحاتی در اختصاص با پنل های برگزار شده و محتوای ارائه شده در آنها پرداخت و گفت: در این پنل ها موضوعات مختلفی مانند، برنامه های مطالعات آرشیوی، چالش های حوزه ارشیو، حمایت از ارشیو و ارشیویست‌ها، کمک‌های فناوری به ارشیو، ظرفیت ذخیره سازی منابع آرشیوی و .. مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: از مهم ترین چالش های روز در حوزه آرشیو می توان به مسئولیت پذیری، تغیرات اقلیمی آب و هوا و اهمیت قوانین اشاره کرد.

وی در این کنگره به ارائه مقاله خود در ارتباط با مطالعات آرشیوی اشاره کرد و در انتها به بیان توصیه هایی به دانشجویان علم اطلاعات پرداخت.سلطانی گفت: سطح علمی خود را از سطح جهانی کمتر نبینید، اراده کنید تا به انچه میخواهید برسید.

 

 

گزارش: مهسا حاجی علی