کد خبر: 28010
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 فروردين 1396 - 12:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

همدلی حقیقی و همراهی مجازی در جشن و سفرهای نوروزی

منبع : لیزنا
حدود 300 نفر در کاروان مجازی جشن نوروزی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه الزهرا (س) همراه و همسفر شدند.
همدلی حقیقی و همراهی مجازی در جشن و سفرهای نوروزی

به گزارش لیزنا، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه الزهرا (س)بر طبق سنت چند ساله با تشکیل گروه های مناسبتیِ ملی و مذهبیِ مجازی (تلگرام) ، فرصتی برای همدلی و همراهی فراهم می نماید که در نوروز امسال نیز این محفل همدلی مهیا بود . این گروه تلگرامی که از شب تولد حضرت زهرا(س) و قبل از سال تحویل آغاز به کار کرد تا غروب روز 13 فروردین ادامه داشت. 

اعضاء و همراهان  این گروه مانند همیشه از مدیران و معاونین، اعضاء هیات علمی و غیر هیات علمی و دانشجویان و دانش آموختگان دانشکده علوم تربیتی و دانشگاه الزهرا(س) و همچنین افرادی خارج از دانشکده و دانشگاه که به هر دلیل ( علمی و پژوهشی و فرهنگی و...) با دانشکده و با دانشگاه در ارتباط بوده و هستند؛ تشکیل شده بود.

هدف از تشکیل این گروه نیز مانند همیشه ایجاد حس همدلی و صمیمیت بین اعضای این گروه مناسبتی بود. همچنین ایجاد فرصتیبرای به اشتراک گذاشتن دانسته ها و تجربه های فرهنگ و تاریخِ اسلامی و ایرانی، ایران شناسی و آشنایی با جغرافیا و تمدن و رسوم شهرها و ملیت‌ها و قوم‌های ایران و به اشتراک گذاردن لحظات شاد و غمگین  که به حمدالله در گروه بزرگ 300 نفری امسال این هدف به خوبی به منصه ظهور رسید. این گروه با تبریکات و متن های  زیبا در وصف جایگاه رفیع زهرا(س) و مقام شامخ مادر و زن  آغاز شد، سپس دعاهای زیبا و شادی های سال تحویل و آغاز سال نو. همچنین نشر پیامها و شعارهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و دیگر مسئولین کشور صورت گرفت. افراد در سفرهای نوروزی‌شان با ارسال عکس و توضیح مناطق زیبای ایران را به اشتراک گذاشتند. 

 بهترین و پسندیده ترین بخش این گروه ( بنا به نظر و رای اعضاء گروه) سفر دکتر رضایی شریف آبادی، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی سفر به مناطق محروم جنوب کرمان و خصوصا حضور 8 روزه ایشان در مناطق محروم قلعه گنج و ارائه گزارشی تصویری و نوشتاری از سرکشی به خانواده های محروم آن منطقه بود که به همت ایشان و همراهی و مهربانی اعضاء گروه کمکهای شایان توجهی به آنان شده و افراد بنا به وسع خود عیدی و هدایایی را به حساب خانواده‌ها واریز کردند؛ و بنا به اعتراف مدیران محلی این منطقه؛ اولین باری بود که در ایام نوروز چنین حرکتی صورت گرفته و بیش از 50 نفر کوچک و بزرگ خوشحال شدند.

همسفری و همراهی پرشور در این کاروان مجازی به حلول ماه مبارک رجب نیز رسید و دعاهای زیبایِ ماه نو و خصوصا لیله الرغائب نیز از جمله پیامهایی بود که به اشتراک گذارده شد، سپس تبریک و بزرگداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و شادباش  13 فروردین و به اشتراک گذاردن تصاویر و عکسهایی از روز طبیعت و آش رشته های طبخ شده و چادرهای رنگین مسافران نوروزی؛ در انتها دعا برای فرج، سلامتی و ظهور ولی عصر (عج )  رفع غم و پریشانی و ناراحتی از جمیع مسلمانان.

گروه در ساعت 7 شب روز 13 فروردین با صلوات بر محمد (ص) و خاندان مطهرش تعطیل شد.

لینک خبر حضور  دکتر رضایی شریف آبادی در کتابخانه فاطمه ها در وب سایت خبری لیزنا 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: