کد خبر: 31303
تاریخ انتشار: شنبه, 06 آبان 1396 - 15:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری کارگاه «مقدمه ای بر وب معنایی»

منبع : لیزنا
کارگاه «مقدمه ای بر وب معنایی» توسط انجمن کتابداری فارس در شیراز برگزار شد.
برگزاری کارگاه «مقدمه ای بر وب معنایی»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام کمیته روابط عمومی انجمن کتابداری شاخه فارس، کارگاه آموزشی «مقدمه ای بر وب معنایی» توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه فارس و با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز، دوشنبه 1 آبان ماه 1396 از ساعت 14 الی 18 در محل کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز برگزار شد.

زهرا شاه نظرنژادخالصی، مسئول این کمیته با اعلام این خبر افزود:  این کارگاه با هدف آشنایی با مفهوم وب معنایی، آشنایی مقدماتی با فناوری های وب معنایی، تأکید بر ضرورت بکارگیری وب معنایی در کتابخانه ها و آشنایی مقدماتی با فناوری های وب معنایی برای کتابخانه ها در دوبخش ارائه گردید. در بخش اول، سیر تکامل وب، مفهوم وب معنایی، هدف آن و فناوری های مربوطه مورد بحث و آموزش قرار گرفت و شرکت کنندگان تمرین های عملی انجام دادند. در بخش دوم، مباحثی چون "کتابداران و ابزارهای معنایی"، "وب معنایی، داده های پیوندی و کتابخانه ها"، "فناوری های موجود وب معنایی برای کتابخانه ها" تشریح شد و نمونه هایی از کتابخانه هایی که داده های پیوندی تولید کرده اند معرفی شدند. در ادامه ویدیوی کوتاهی در مبحث "داده های پیوندی و کتابخانه ها" به نمایش در آمد و در انتها چندین کتاب، رویداد و سازمان فعال در زمینه وب معنایی معرفی گردیدند.

 

وی گفت: علاوه بر شرکت کنندگان حضوری، این کارگاه به صورت وبینار با همکاری شرکت آرموک همزمان ارائه شد که با استقبال کم نظیر مخاطبان روبرو شد. طبق آمار بخش ثبت نام، 359 نفر از سراسر کشور در وبینار ثبت نام کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: