کد خبر: 37600
تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 آبان 1397 - 09:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

شماره تابستان ۹۷ «گنجینه اسناد» منتشر شد

منبع : لیزنا
شماره دوم از دوره بیست و هشتم فصلنامه «گنجینه اسناد» ویژه تابستان ۹۷ زیر نظر سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
شماره تابستان ۹۷ «گنجینه اسناد» منتشر شد

 به گزارش لیزنا، فصلنامه علمی – پژوهشی «گنجینه اسناد» به دو موضوع تحقیقات تاریخی مبتنی بر اسناد، و مطالعات آرشیوی می‌پردازد. از اهداف نشریه می‌توان به ارتقای تحقیقات تاریخی با تشویق به استفاده از اسناد و مدارک موجود در پایگاه‌های آرشیوی اشاره کرد.

در زمینه مطالعات آرشیوی، تنها مجله‌ای که در کشور به مطالعات آرشیوی می‌پردازد، گنجینه اسناد است و با توجه به تازگی و کمی تولیدات علمی در این زمینه، از پژوهش‌های آرشیوی استقبال می‌نماید.

مقالات منتشر شده در شماره جاری این نشریه به شرح زیر است:

-- تأثیر روابط تجاری ایران با هند بر اقتصاد و تولیدات داخلی ایران (1195-1324ق) /محمد پیری؛ محمدرضا عسکرانی

-- تجزیه‌وتحلیل محتوای نکاح‌نامه‌های منطقۀ بیمرغِ گناباد در عصر قاجار/ عباس پناهی؛ فتانه پاسبان حضرتی

-- مسئلۀ احمدوندها در دورۀ حکومت ظل‌السلطان بر کرمانشاهان (1298-1305ق)/ مطلب مطلبی

-- مناسبات فرهنگی و اجتماعی آمریکا با ایران در دورۀ پهلوی (1304-1357ش) (مطالعۀ موردی شهر اصفهان)/ معصومه گودرزی بروجردی؛ مرتضی نورائی؛ ابوالحسن فیاض انوش

-- بررسی موضوع، مضمون و ترکیب‌بندی تمبرهای دورۀ جمهوری اسلامی از مجموعۀ اهدایی محمود کاظمی محفوظ در کتابخانه و موزۀ ملی ملک/ عطیه یوزباشی؛ وحید رجبی

-- منابع دیداری-شنیداری: دسترسی و حفاظت/ محبوبه مهریزی

-- بررسی تأثیر نور بر ثبات رنگی مُعَصْفَر (فام زرد) استفاده‌شده در مرمت نسخ خطی (براساس دستورالعمل‌های رنگرزی کاغذ در متون تاریخی)/ صدیقه روحی؛ کورس سامانیان؛ مریم افشار پور؛ فاطمه قدرتی برنج آبادی

مجله‌ای علمی-پژوهشی با دو موضوع تحقیقات تاریخی مبتنی بر اسناد و نیز مطالعات آرشیوی است که به صورت فصلنامه در شهر تهران در کشور جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود.

صاحب‌امتیاز گنجینة‌اسناد، پژوهشکدة اسناد سازمان اسناد و کتابخانة ملی جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر سعید رضایی شریف‌آبادی، استاد دانشگاه الزهرا از شمارة 63(سال شانزدهم، دفتر سوم، پاییز 1385) تا کنون سردبیری گنجینةاسناد را بر عهده دارد و غلامرضا عزیزی از شمارة 93 (سال بیست و چهارم، دفتر اول، بهار 1392) تا کنون مدیر‌مسئولی گنجینةاسناد را بر عهده دارد.

مقالات گنجینة‌اسناد بر روی پایگاه‌های استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، پایگاه‌های علمی جهاد دانشگاهی (SID)، بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran) و پایگاه تخصصی نور (noormags) نمایه می‌شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: