کد خبر: 38979
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 اسفند 1397 - 10:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پیام محسن زین العابدینی برای نهمین سالگرد تاسیس لیزنا

مشی دموکراتیک لیزنا در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی کشور

منبع : لیزنا
محسن حاجی زین العابدینی
مشی دموکراتیک لیزنا در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی کشور

محسن حاجی زین العابدینی، استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی در ارزیابی خود از 9 سال فعالیت لیزنا گفت: روزهایی بود که وقتی می خواستیم به دنبال اخبار بگردیم تا ببییم در حوزه کتابداری چه اتفاقاتی رخ می دهد، باید این اخبار را در منابع مختلف جستجو می کردیم و امکانات ما بسیار محدود بود. اما از زمانی که لیزنا ایجاد شد ما هابی را داشتیم که همه اخبار و اطلاعات مختلف و متنوع را کنار هم می چید.

شاید بتوان گفت خبرگزاری لیزنا بر خلاف اسم آن فقط یک خبرگزاری به معنی منتقل کننده اخبار، نیست؛ بلکه ما در لیزنا جریان های مختلف و رگه هایی از روشن بینی، روشن فکری، آزاد اندیشی و تحمل را می بینیم؛ کما اینکه در بسیاری از موارد شاهد اختلاف نظرها و اختلاف عقیده هایی احتمالی بوده ایم اما مشی دموکراتیک خبری و دموکراسی در حوزه نسبتا وسیع کتابداری و اطلاع رسانی کشور و حوزه های دیگر در عرصه خبر و تحلیل خبر یکی از مواردی بوده است که در لیزنا مورد توجه قرار گرفته.

از آنجایی که شخصا با بخش «برگ سپید» ارتباط نزدیک دارم باید بگویم که بسیار خرسند و خوشحالم از اینکه بازخوردهای خوبی را می بینم. افرادی هستند که صرفا به دلیل وجود همین بخش کتاب می خوانند و درمورد آنها می نویسند و بهانه هایی می یابند که با هم گفتگو کنند. این موضوع در حال حاضر که ما رسانه های رقیب بسیاری داریم (که هرچند در ارتباط با کتاب کار می کنند اما ممکن است جایگزین کتاب هم شوند)، اتفاق کوچکی نیست.

بنابراین اینکه هم بتوانیم فکر و نظر را منتقل نماییم و هم بتوانیم افکار دیگران را تحمل کنیم و در یک بستر مناسب از فکر و اندیشه به تعامل و اشتراک افکار برسیم، مسئله بسیار مهمی است.

بسیار خرسندم و حضور و وجود لیزنا را تبریک می گویم و امیدوارم حضورش همچنان ادامه دار باشد و فعالیت های نو و خلاقانه ای را بیافزاید.

پر خبر باشد و خبرهای با کیفیت بخوانید!

کتابدار
|
Iran
|
1397/12/14 - 19:10
0
0
سلام و درود بر شما استاد ارجمند
دکتر زیادی تعریف کردید خیلی
این سایت خوبی است ولی کامل و جامع اخبار را پوشش نداده و جریان و رگه های روشن بینی! و.....اصلا محسوس نیست در هر حال قطعا مبارک است
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: