کد خبر: 39017
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 اسفند 1397 - 17:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پیام میترا صمیعی برای نهمین سالگرد تاسیس لیزنا

لیزنا آرشیوی از حافظه تاریخی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی است

منبع : لیزنا
 میترا صمیعی
لیزنا آرشیوی از حافظه تاریخی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی است

میترا صمیعی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی در یادداشتی به مناسبت نهمین سالگرد تاسیس لیزنا می نویسد: لیزنا با رصد دائم حرفه، آرشیوی از حافظه تاریخی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی است. لیزنا تنها پایگاه خبری تخصصی در زمینه علم اطلاعات و کتابداری در کشور است که علاوه بر انعکاس اکثریت اخبار و رویدادهای تخصصی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی، به انعکاس احساسات درونی متخصصان رشته و کتابداران نیز توجه دارد. خوشبختانه لیزنا از زمان تولدش تاکنون موفق عمل کرده است.

سال هاست که هر روز صبح مشتاقانه چه آن زمانی که در کتابخانه ملی ایران مشغول بودم و چه الان که در دانشگاه هستم، به مرور این آرشیو ارزشمند می پردازم و مرور آن نشان می دهد که لیزنا در انعکاس پویایی و نشاط این رشته موفق و کارآمد بوده است. تمام ما کتابداران و متخصصان علوم اطلاعات با لیزنا زندگی کردیم، درس خواندیم، استخدام شدیم، از احوال دوستان کتابدارمان مطلع شدیم، از موفقیت های کتابداران  شاد شدیم و گاهی اوقات نیز از اخبار ناگوار غمگین. خوشبختانه در 9 سالگی لیزنا می توان ملاحظه کرد که رشته و حرفه در کشور از جنبش و فعالیت کافی برخوردار است.

لیزنا نهمین سالگردت را تبریک می گویم و امیدوارم همواره زنده و پویا باشی. دوست ندارم روزی را ببینم که گرد پیری و سفیدی بر پیشانی ات نشسته باشد و از جنبش و فعالیت باز بمانی. دوست دارم همواره جوان، زیبا، دوست داشتنی، پویا، در میان متخصصان علوم اطلاعات و دانش شناسی بدرخشی. از صمیم قلب برای تمامی دست اندرکان زحمت کش و علاقه مند لیزنا آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون دارم.

ارادتمند میترا صمیعی ( دانشگاه علامه طباطبائی)

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: